Fruktansvärd huvudvärk

Home Forums Skador och rehabilitering Fruktansvärd huvudvärk

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 16 through 19 (of 19 total)
  • Author

Detta är ett klassiskt problem och jag har själv råkat ut för det – ordentligt. Bakgrund – läkarna trodde att jag fått en anerysm och gjorde hjärnröntgen och ryggmärgsprov (ingen höjdare kan jag säga) men kunde inget fel hitta. Jag hade dock fortsatt kraftiga problem med huvudvärk och så fort pulsen ökade det minsta, om jag gick fort så fick jag sprängande huvudvärk.

Lösningen?
    Vila! Gå till en naprapat, dom jobbar lite mer med muskler än kiropraktorer. Bor du i Göteborg kan jag varmt rekommendera Patrik Nordström på Ryggakuten, mycket duktig. Han såg direkt att mina nackmuskler var svullna och kände att översta kotan i nacken inte hade full rörlighet och inte låg 100% i sitt rätta läge vilket gjorde att blodkärlen och nervbanorna som går genom kotorna påverkades vilket gav mig kraftig huvudvärk. Behandling 1 gång i veckan i 4 veckor samt vila och ändrade träningsvanor löste problemet.

Ät gärna kalcium/magnesium tabletter då de hjälper musklerna att slappna av – typ Great Earths portamin variant med 600/300 innehåll.

Pusha inte stenhårt till ”failure” i seten när du tränar. Tänk på att hålla ner och tillbaka axlarna när du tränar och försök slappna av. Börjar man tänka på det märker man snart att man spänner sig i många övningar i onödan. En elak övning är benpressen där många pressar huvudet bakåt mot ryggstödet när dom tar i – det är att be om problem. Samma i bänk/hantelpress. Håll nere volymen på axelträningen.

Ett långt svar men det kanske kan hjälpa dig, jag vet hur jobbigt detta kan vara.
    Lycka till!

Hände liknande sak för mej, mitt i ett tungt (för mej) marklyft kändes det som nått brasst i skallen på mej kändes som nån tryckte in nått i huvvet, kunde inte sova på 2-3 nätter stanna upp från träningen och vila mycket då gick det över.

jag hade samma problem för 4 år sedan. jag fick så jävla ont i huvudet när ja tränade. Det hela började när ja körde bänkpress, tog i för kung o fosterland plopp! det stack till i huvudet.. sedan kom det till baka så fort ja tog i lite, värsta skallvärken..

Det kändes som att det var i huvudet så ja blev oroligt som attan, trodde att ja var på väg att få en hjärntumör eller sprucket blodkärl i huvudet..(-:

så jag gick faktist till en läkare som lugnade mej med att nackens muskler fäster högt upp på bakhuvudet, så ja hade alltså överansträngt muskelfästet bara..

för mej så var det för att ja omedvetet pressade huvet ner i bänken när ja körde bänkpress och snea pressar så tänk på det.. se om det blir bättre.. det gick över för mej efter att jag vilat 5 dagar så tog ja det lugnt när jag kände av det.. keep i up

Kong wrote:
    När jag kör tungt i benpressen, särskilt efter intag av kreatin + koffein, kan jag vissa gånger uppleva kraftig huvudvärk efter ett par set…
    Råkade senast ut för det häromdagen. Skall nog ta lite mindre kreatin inför framtida benpass, eller gå tillbaka till knäböj… :D
    I övrigt har jag sällan den typen av huvudvärk under träning.

Om det återkommer för dig vid varje pass och inte går över snart, kan det nog vara läge att besöka doktorn som föregående talare föreslog…

mvh

Upplevde också det när jag körde med Star:s kreatin. Fattade inte först att det berodde på det men upptäckte det efter att ha kört med kreatin i perioder med följden återkommande huvudvärk. Nu kör jag med annat kreatin, har testat andra sorter som fungerat bättre för mig, helt utan huvudvärk.

Viewing 4 posts - 16 through 19 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.