Fruktansvärd träningsvärk!!

Home Forums Skador och rehabilitering Fruktansvärd träningsvärk!!

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Hej!
    Kan börja med att säga att jag sökte på ”träningsvärk” men inga träffar..
    Nu till problemet:
    Jag hade ett sommaruppehåll under mitten på juni till slutet på augusti.
    Tränade bara nån gång under uppehållet, kanske två ggr/månad.
    Drog igång träningen i slutet på augusti och är stadigt påväg till både tyngre och mina gamla vikter..

Så till saken. Träningsvärken!!!! *ghaaaa*, körde vader i söndags och idag(tisdag) kan jag knappt gå, detta är nytt för mig!
    Visst har man haft träningsvärk förr men denna känns ju nästan sjuklig!

En sak som jag gått och tänk på är att jag började käka kreatin för två veckor sen, värken började förra veckan.
    Gör kreatinet att träningsvärken blir mycket värre??

Det är speciellt vader/bröst/armar som gör ondast längst, uppemot tre dagar..

Jag brukar som sagt inte få någon hemsk träningsvärk utan mest den vanliga så man iaf kan vara som en människa och gå normalt!!
    Är även fruktansvärt trött om morgonen, har även det blivit värre, samt så kan jag nästan känna mig febrig när träningsvärken är som värst, fryser, ont i lederna, trött..

Jag är dock väldigt pigg när jag gymmar, tar tyngre vikter och kör med kortare vila. ;)

Är det förändringarna jag har gjort i mitt program, genom att träna varannan dag så kroppen kan ta igen sig, tränar 3-4ggr/vecka?
    Eller är det kreatinet som är boven?

Det jag brukar göra är att stretcha i den mån som det går, köra med värmekudde/liniment, vila, ipren(som funkar bäst..)..
    Mer förslag?
    Oftast är jag på gymmet samma dag som värken är värst, 2:a dagen, då kör jag nästa muskelgrupp.

Detta blev mycket längre och ingående än vad jag tänkt mig..
    Tack för svar iaf.
    Kram// Lisa!!

Hej här kommer en länk med info om Träningsvärk
    [http://www.utsidan.se/ddb/reportage/alla/543.htm]

[http://forum.body.se/showthread.php?t=147&highlight=DOMS]

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.