- This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › hälsenan
När jag var ute o sprang i fredags så fick jag helt plötsligt jätteont i hälsenan, jag antar att jag sträckte den. Det blev inte bättre av att jag var tvungen att jobba i helgen då man springer ganska mycket i kassan. Är det någon som har några tips på hur man kan påskynda läkningen?
Ingen som vet?
kan man köpa någon linda så man slipper halta när man går? ska nämligen jobba i helgen så…
Vore tacksam för svar snart..
Om inte smärtan går över rekommenderar jag att du söker hjälp hos t.ex. idrottsläkare eller naprapat för att se vad som har hänt, om du har fått en skada eller ej.
Lägg i en kil i hälen, eller något annat så du inte sträcker ut i maxläget.
Du har antagligen fått en lättare bristning, vila, antiiflamatoriskt kan hjälpa, men det tar även ofta bort smärtan som kan vara bra att känna ibörjan.
Sen när smärtan är borta kan du börja med excentriska tåhävningar, börja töja och stretcha lite lätt får att få upp styrkan igen.
Väldigt lätt att dra upp en sådan här skada på nytt, ta dig till en idrottsläkare om du kan.
tycker du ska ta det lugnt på jobbet så du inte förvärrar skadan.
Krya på dig
Tack för att ni svara
Blev inget arbete i helgen, jag ringde och sjukskrev mig för kan man inte jobba ska man inte jobba.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY