Home › Forums › Skador och rehabilitering › Halsont!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 februari, 2008 at 12:47 #75593Anonym anvandareMember5 februari, 2008 at 12:47 #595246Anonym anvandareMember
Jag tänkte bara höra med er vad ni tycker om förkyldningar och halsont..
Har själv vart sjuk rätt ofta nu på sista tiden, och jag tycker att det är svårt att avgöra när man får träna och inte får träna .. Om man till exempel känner sig lite torr i halsen, fast inte längre har ont när man sväljer, är det okej att träna då ?Ha det gott folks
5 februari, 2008 at 12:48 #595247Anonym anvandareMemberhoolge wrote:Jag tänkte bara höra med er vad ni tycker om förkyldningar och halsont..
Har själv vart sjuk rätt ofta nu på sista tiden, och jag tycker att det är svårt att avgöra när man får träna och inte får träna .. Om man till exempel känner sig lite torr i halsen, fast inte längre har ont när man sväljer, är det okej att träna då ?Ha det gott folks
Träna på du. Börja lite lugnt och känn hur kroppen fungerar.
5 februari, 2008 at 12:51 #595248Anonym anvandareMemberTack Men annars, finns det nånting som kan ”påskynda” att man blir frisk .. Tex. honungsvatten och vitaminer och sånt ?
5 februari, 2008 at 12:53 #595249Anonym anvandareMemberOmega 3 hjälper immunförsvaret. Lika så antioxidanter. Sattsa först och främst på färgrika grönsaker och lägg ev till mitt val sport.
Vatten.
5 februari, 2008 at 12:54 #595250Anonym anvandareMemberFörkylning är oftast virus och måste helt enkelt läka ut. Har du halsont odl så träna inte så du får puls men om du bara har lite känningar så kan du köra lättare styrke.
5 februari, 2008 at 13:02 #595251Anonym anvandareMemberÄr på ett program nu som innehåller en ”avlastningsvecka” där man minskar vikten med 10 % , kanske är bra att börja med den nu då ? så kan man köra normalt sen ..
5 februari, 2008 at 13:13 #595252Anonym anvandareMemberGör så. Glöm bara inte att lyssna på kroppen.
5 februari, 2008 at 13:21 #595253Anonym anvandareMemberhoolge wrote:Tack Men annars, finns det nånting som kan ”påskynda” att man blir frisk .. Tex. honungsvatten och vitaminer och sånt ?Färsk ingefära (riven i mat, bitar i the etc) är jätte bra mot just halsont och stärker immunförsvar, hallon är bra, fläder är bra, stensöta är bra, elgört är bra, 30vitpepparkorn / dag är bra, VITLÖK = toppen både mot bacilusker, vampyrer och närgångna människor på gymmet Röd solhatt oxå toppen….. Förutom tidigare mämd omega 3, antooxidanter, bra mat, vila, lyssna på kroppen vid aktivitet osv… Sedan spelar magen större del i immunförsvaret än vad man kan tro, det finns kapslar på hälsokosten tex Lactiplus som hjälper till å hålla tarmbakterierna i toppform och fixar därför ett topp immunförsvar typ
…dessa ord baserade på undersköterskeutbildning och en del forskande och experimenterande med örter och gammal läkekonst :emo-thumb5 februari, 2008 at 13:26 #595254Anonym anvandareMemberVildkatta: Fina tips där!
Skulle bara vilja komma med en enkel begäran:Skulle du kunna lägga ner ett par sekunder där du använder ny rad mellan dina nya meningar?
Det kan bli väldigt jobbigt och frustrerande att läsa annars! :emo-thumbMvh Calle Sirén
5 februari, 2008 at 13:29 #595255Anonym anvandareMemberTack !
5 februari, 2008 at 17:35 #595256Anonym anvandareMemberCalle Sirén wrote:Vildkatta: Fina tips där!
Skulle bara vilja komma med en enkel begäran:Skulle du kunna lägga ner ett par sekunder där du använder ny rad mellan dina nya meningar?
Det kan bli väldigt jobbigt och frustrerande att läsa annars! :emo-thumbMvh Calle Sirén
HAHAHAHA en begäran?? Ska försöka tänka på det… men e inte så bra på å rätta mej efter andras begäran, så kan inte lova någe… :p
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.