Halsont, men inte i gommen eller strupen

Home Forums Skador och rehabilitering Halsont, men inte i gommen eller strupen

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Som sagt, har ont i halsen, alltså halsmusklerna (känns det som). Har haft det av och till i 1,5 månader nu och ska till vårdcentralen på onsdag, men tänkte bara se vad ni hade att säga här med.

Är ingen normal halsont som man får vid förkylning tex, den känner jag lätt igen. Ett par gånger har jag kännt av det på högra sidan, ett par på vänstra. Det håller i sig i drygt 2 veckor, och har sedan gått över i en vecka, eller bytt sida. Ett tag kändes det som att det var mandlarna, eller omkring det partiet som det gjorde ont, men nu för tillfället så är min hals väldigt spänd, och om jag lutar huvudet bakåt så känns det som att vänster halsmuskel har en form av träningsvärk. Drar även i käken.

Samtidigt som denna halssmärta har jag ett par gånger haft ont i örongångarna.

Någon som har något att säga? Ett tag behandlade jag med tigerbalsam, vilket hjälpte. Har inte tränat ordentligt på över en månad nu, men har senaste veckan kört lite medeltungt på gymet. Har inte blivit sjuk, eller fått värre smärta i halsen.

Tips/råd/tankar?

Mvh

Låter som det jag hade i typ en månad, det gjorde ont på båda sidorna men inte samtidigt utan det liksom växlade. Hur ser du ut i halsen om du lyser med en ficklampa och kollar i spegeln?

Helt normal vad jag kan se.
    Ska tillägga att det inte gör ont när jag sväljer. Gjorde lite ont ett tag när jag tuggade, men det kändes som att det var spänningar som var orsaken till smärtan.

Vad tycker ni? Så länge man inte har ont när man sväljer, eller i gommen/strupen, är det okej att träna? Kan en inflammation (om det nu är en sådan) i halsmuskeln förvärras av träning?

Vet att det finns många med kunskap här, dela med er!

Mvh

Om de inte är i halsen utan utanpå så kan det vara för korta nickmuskler. Drabbades själv av det, och blev av med det genom att lägga till lite stretch för dessa muskler.

Skaegge; hur blev det med smärtan i halsen? för jag upplever exakt samma sak som du gör, på punkten pricka likt din beskrivning.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.