Hälsporre & Fysträning??

Home Forums Skador och rehabilitering Hälsporre & Fysträning??

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Tja..Behöver en jäkla massa uppslag för att börja träna igen… Springa är ju uteslutet… Bra ideer nån? Helst nån som haft samma problem och redan testat…. Cykla går sådär… Rodd oxå… Simma funkar…men jag behöver variation…

Tur att du har mig!!…. Har testat Zonterapi…Akupunktur…. Vart åtskilliga vändor hos läkare…OCH…testat tryckvågsbehandlingen…avslutade nyss en behandling i mitten på April faktiskt…4ggr gick jag…

Skriver lite mer här om du vill om det?…Mig hjälpte det inte kan jag säga… Det blev bättre men mest hjälp har jag fått från annat håll… En kille som jobbar mkt med orienterare och löpare som drabbas… det har hjälpt mig mer än allt det andra och det bara på 2veckor…. Har du haft det länge?

Pectoralis wrote:
    hmm jaså så de är bara skit och göra sånt?

jag har haft det i över 3 år… för ett halv år sedan så kunde ja inte ens åka och handla för att ja hade så jävla ont!

Skit är det definitivt inte… Men det gjorde inga underverk för mig heller….

Däremot så hjälper strecha och pressa ut skadan bättre…. Men du ska definitivt testa Tryckvådsbehandlingen…det är ju inte ens säkert att vi har identiska hälsporrar eller vad man nu säger…. Har du ont bara i hälen eller ibland upp längs hela senan till trampdynan eller en bit upp iallafall? Pressa ut skadan gör jävligt ont men du är ju van vid smärta nu efter 3år.. ;) Har typ en brödkavle som jag rullar under foten oxå…och pressar ut det med händerna..och strechar… Som sagt, gör det 2ggr om dn i sådär 10min åt gången så hjälper det nog en hel del…

Pectoralis wrote:
    min sitter rakt under..ibland kan de gå upp mot sidan av hälknölarna..och ibland gå fram till strax före tårna,, men allt kommer iffrån i ungefär i mitten av hälen! har läst att man kan typ bränna bort nerverna oxå..de kanske vore nåt :)!!

Bor du i Gävle så kan du få namnet på han som hjälpte mig… Han har ett litet ställe utanför Bollnäs… Grymt duktig på hälsporre…. En tur dit kommer leda dig på rätt spår tror jag iallafall…. :)

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.