Handled+BicepsCurl

Home Forums Skador och rehabilitering Handled+BicepsCurl

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

hej, har på senare tid fått ont i handleden, i den vänstra när jag utför bicepsövningar såsom SkivstångsCurl. Högra har jag känt av lite gran i men inte lika mycket som vänstra. har köpt handlesskydd och det har blivit bättre men fortfarande är det mycket påfrestande och jobigt att köra den övningen. För övrigt tycker jag att den är as gó att köra så jag vill helst inte sluta.
    Några ideér om vad det kan bero på eller hur jag kan gå till väga för att handleden skall bli helt frisk

När jag kommer hem från gymet och lägger mig, sen när jag vaknar gör det så jävla ont att jag typ inte kan lyfta en tallrik. Om jag vrider åt vänster och höger. Ej upp och ner smärtor.

(Vilar jag en vecka är det bättre i handleden) sry för stavningen

Värmer du även med skivstångscurl? Testa byt ut den mot hantlar och kör ingen skivstångscurl alls under ett tag. Eller så värmer du rätt mycket med hantelcurl och sen kör du skivstångscurl som vanligt.

Testa EZ-stång…
    Den påfrestar inte handlederna lika mycket.

Testa också hammercurls… kan du köra de utan att få ont…så kör på det till skadan har gått över.

Det gjorde jag sist….Jag kunde inte göra vanliga curls, men hammercurls gick bra om jag inte tog allt för mkt vikt.

Lycka till!

Jag kör YZ stång heter den väl när stången är sned typ sicksack och om jag håller längre in på stången påfrestas det mera än om jag hade kört insida och hållt långt ut. Tack

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.