- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Handleden
Tja alla gymmänniskor!
Det är så att jag lyckats få ont i höger handled under ett ryggpass.
Jag körde stångrodd och har alltid haft ett ganska smalt grepp. Det här passet så körde jag ganska tungt och helt plötsligt började det göra ont på
utsidan av handleden. I efterhand så kom jag på att det antagligen uppkom på grund av mitt smala grepp. Håller man inte tillräckligt brett så blir det en vridning i handleden när man lyfter stången mot magen. Så nu har jag ont när jag vrider handleden. Särskilt om jag håller i en tyngd.
Jag har vilat en vecka men det verkar inte vilja ge sig. Någon duktig person som vart med om liknande eller som vet vad som kan ha hänt??
Jag lider av i princip samma problem, och vore kul med ett bra svar från någon kunnig person! Har försökt vila men det ger sig inte samt att jag kört med handledslindor i vissa övningar men inte för mycket då jag inte vill försvaga handlederna.
Funderar om det kan ha uppkommit pga dragremmar då jag använder dessa ibland för t ex hantelrodd m.m? Menar alltså att det drar i handlederna extra mkt då..
Jag använde också dragremmar. Det kanske kan vara kärnan till problemet. Att handleden dras ut på något vis. Vore fint om Axon eller någon annan med samma kompetens kunde ge några tankar om vad det skulle kunna vara.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY