Home › Forums › Skador och rehabilitering › Handledssmärta efter grepp/underarmsövning?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 januari, 2010 at 15:33 #59196Anonym anvandareMember19 januari, 2010 at 15:33 #347064Anonym anvandareMember
Testade på att köra en övning jag själv inte använt förut, den med en stång (pinne?) med ett rep och hänga vikter så ska man vinscha upp vikterna med händerna.
Jag kör en del hammercurls och med rak stång och omvänt grepp för udnerarmarna annars och har aldrig haft en känning i handlederna. Men efter ovanstående övning kände jag ingen smärta, men fick bra kontakt. Dagen efter när jag vaknade hade jag en smärta när jag roterar handen, i ytterlägena. Det blev värre och kändes oavsett rörelse i några timmar, sen avtog det igen till en nivå när jag känner av det i huvudsak i ändlägena när jag roterar handen. Om jag låter armen hänga fritt och roterar handen känns inte så mycket medan om jag håller 90 grader i armbågen och roterar handen så smärtar det rätt duktigt i ändlägena. Bara på höger (hehe) hand. Körde axlar igår (axelpress i smith, sidolyft, rotatorövningar och omvända pec-decs…) och det ömmade bara i början men kändes inget under passet.
Ska jag stretcha på det, ska jag låta det vara, kan jag träna på det?
19 januari, 2010 at 15:37 #347065Anonym anvandareMember…smärtan sitter på utsidan, vid knölen och går en bit upp underarmen…
22 januari, 2010 at 06:22 #347066Anonym anvandareMemberMartin Löwgren wrote:Låter som en överbelastad m. extensor carpi radialis longus/brevis alternativt m. supinator.Ge det några dagar och ta gärna massage samt se över din teknik.
Har varit inne på att det är pronator…men det har blivit bättre och bättre men jag vågar inte gå på en övning med supinerat grepp ännu…har massage inbokad nästa onsdag så tänkte vänta tills dess. Vad tänkte du på i tekniken…tips emottages gärna. Har aldrig haft strul med handled / underarm innan detta och det var ju den där övningen som satte igång allt. Jag försöker köra så mycket som möjligt med supinerat grepp (biceps, någon ryggövning…) för att jag förut inte kunde göra det utan att få ont i biceps. Efter fokus på rak stångs övningar är det nu inga problem normalt sett. Tack för ditt svar.
22 januari, 2010 at 11:45 #347067Anonym anvandareMemberNej, jag har förstått det. Så det blir rak stång hädanefter
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.