Home › Forums › Skador och rehabilitering › Hänger allt ihop eller har jag flera problem?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 januari, 2014 at 14:05 #104550Anonym anvandareMember18 januari, 2014 at 14:05 #1080582Anonym anvandareMember
Hej.
Ca 4-5 år sedan när jag började träna lite mer på allvar för första gången så kände jag redan från början att min vänstra Bicep aldrig riktigt kändes som min högra, jag fick aldrig någon riktig muskelvärk i den, när jag tränar armar så känner jag inte hur min Bicep bli aktiverad, känner inte ”bulan” som man gör när man spänner hårt, men den är inte död, den orkade i princip lika mycke som min högra. Samt hade lite problem med spänningar i vänster Axel.
Mitt gym la ner o jag slutade träna fram till för ungefär 6 månader sedan.
För exakt 1 år sedan så ramlade jag och slog min vänstra axel ur led, inte inåt utan utåt så min arm stod rätt ut med armbenet nere i armhålan.
Kunde efter det inte ens lyfta armen, påbörjade sjukgymnastik där jag gick i 6 månader o efter de köpte jag gymkort.
Men mitt problem kvarstår, idag är vänstra armen påtagligt svagare, vid hantelpress så har jag inte samma stabilitet som på andra, inte samma styrka, inte samma uthållighet samt att de börjar spänna på framsidan av vänster axel ganska fort.
Har haft lite nackproblem och gått till en osteopat som har löst upp lite problem runt kota C7 (har fortfarande problem men mycket bättre) och han konstaterade då oxo att min vänstra långa Bicepsena inte lgger i sin skåra så då känns de ju som om de hänger ihop, är det farligt att träna trots problemet? kan den gå av?
Har skadat höften för 15 år sedan så har haft 1cm längdskillnad på benen fram till idag ungefär men är nu åtgärdat.Sen har jag problem nr 2 är att mitt vänstra bröst, undersidan saknar muskulatur? Ser annorlunda ut än min andra sida, ser ut som om direkt under bröstvårtan så sluttar de, fast på andra sidan är bröstet format som de ska, Samma där har jag svårt att aktivera/spänna den delen, har ingen explosivitet, spänner jag mitt bröst känns de i höger som det ska men på vänster känns det mer i axeln igen.
Kan det hänga ihop med antingen nacken eller min Bicep?Sen mitt 3e problem är magen, fast nu är det höger sida som är fel. Vänster är som den ska, ser ut som den ska, spänner som den ska vid alla övningar, men min höger spec vid obliques/tränar sidan så känns det som om något fastnar, eller som om en sena hoppar till? Har svårt att även där aktivera höger sidan av magen, spec om man delar upp min mage i 6pack så är de mitten till höger som både ser annorlunda ut, mindre, är svårare att träna samt att de känns som om de hoppar till/fastnar ibland, är svagare på höger sida de märks. Trycker jag försiktigt över höger sida av magen snett ovanför naveln så känns det som om det är något där någonstans och de är väldigt ömt, kan nästan göra lite ont efteråt om jag varit där o känt.. När jag tränar så känns de som om jag tränar mer med obliques är själva mitten på höger sida.
Kom gärna med frågor, är tacksam för alla svar.
Har sökt överallt över nätet efter information, men alltid är de nåt som inte stämmer med mina problem.
Mvh Micke -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.