hantellyftsproblem

Home Forums Skador och rehabilitering hantellyftsproblem

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

tjo på er. har problem när jag utför hantellyft, men även känningar i axeln när jag kör exempelvis bänpress.
    Det är baksida axel som spökar, eller det känns där iaf. När jag gör hantellyft åt sidan men även frammåt är det som att axeln får kramp eller smärtan känns som kramp ungefär, Det känns även när jag håller emot vikten på vägen ner så att säga precis innan den når bottenläge gör det typ som mest ont sticker liksom till, speciellt vid armhålan. bifogar en bild inte helt 100 på var smärtan sitter exakt men har gjort mitt bästa. När jag kör bröst kan jag få känningar i bänpressen, typ som en matthet i baksidan av axlar.
    Mvh Esios

Glömde skriva, någon som vet var det är? =)
    tack på förhand
    esios

Var och körde ryggen idag, kändes rätt rejält när jag körde breda latsdrag, dock inget när jag körde med v-handtag, den värsta smärtan är precis under armens fästa, alltså vid armhålan. som sagt tacksam för alla gissningar :)
    mvh Esios

Lite mer info, gör som mest ont när jag ”släpper” vikten, alltså percis innan armen når mitt lår.

Esios wrote:
    tjo på er. har problem när jag utför hantellyft, men även känningar i axeln när jag kör exempelvis bänpress.
    Det är baksida axel som spökar, eller det känns där iaf. När jag gör hantellyft åt sidan men även frammåt är det som att axeln får kramp eller smärtan känns som kramp ungefär, Det känns även när jag håller emot vikten på vägen ner så att säga precis innan den når bottenläge gör det typ som mest ont sticker liksom till, speciellt vid armhålan. bifogar en bild inte helt 100 på var smärtan sitter exakt men har gjort mitt bästa. När jag kör bröst kan jag få känningar i bänpressen, typ som en matthet i baksidan av axlar.
    Mvh Esios

Gå till en läkare så du får remiss till någon som kan om det området för här på forumet kan du inte få exakta svar, bättre om någon expert kollar på den så kommer du få veta vad det är och vad du ska göra åt det.

Du har en poäng, ska nog uppsöka skjuggymnast först dock ,tror jab blir remitterad dit ändå. Tänkte mest om någon har något vettigt namn eller bättre beskrivning på problemet. Tror att det är Infraspinatus eller teres minor som gör ont. har inga problem med militärpress framför huvve, dock bakom, vid sned hantelpress känns det ,samt nu senast vid latsdrag.
    ha de folket

Tack för svaret tänkte boka tid hos SG, undrar mest om typ av smärta spelar någon roll? har aldrig upplevt något som detta, känns verkligen konstigt att det är i den negativa fasen det känns mest, krampaktigt, och att det verkligen ”bränner” till precis innan hanteln når låret.
    mvh Esios

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.