Home › Forums › Skador och rehabilitering › Har fått en s.k bursit
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 maj, 2009 at 23:43 #63612Anonym anvandareMember27 maj, 2009 at 23:43 #429726Anonym anvandareMember
Hej
För ett par veckor sedan så märkte jag hur min vänstra armbåge började svullna upp. Till en början så verkade det inte vara något oroväckande utan trodde väl att det skulle gå över.
Men efter ett par dagar så började jag känna smärta i armbågen, speciellt om man lutade på den och sökte då upp en doktor som sa att det var en så kallad Bursit, eller som jag själv sedan kollade upp på nätet; studentarmbåge eller Olecranonbursit. Vilket innebär att någon slemsäck i armbågen är inflammerad eller liknande och har tydligen blivit de pga långvarig belastning eller våld mot armbågen, i alla fall så tömde doktorn slemsäcken och sprutade in kortison och tydligen skulle detta läka inom några dagar men det gjorde det inte.Vad nu problemet är, är att min armbåge nu efter några veckor har sakta men säkert börjat svälla upp igen och förutom att det gör något ont i armbågen vid minsta belastning, så känns det som att hela underarmen är ansträngd på något konstigt vis. Ska troligen gå till doktorn om det inte lägger sig inom kort men vad jag undrar är, är om detta är något som kanske kommer komma tillbaka senare i livet och som kommer hindra träningen och kanske inte tillåter mig att köra lika hårt som man normalt skulle pga att skadan skulle kunna komma tillbaka? Även, finns det någon träning eller liknande som gör att man kan förhindra detta i fortsättningen?
Vet inte riktigt om denna skada eller vad man nu vill kalla det platsar i detta forum men kanske värt ett försök och förlåt om det blev lite långdraget, men börjar bli trött på att inte kunna träna.
MVH Lompaa
2 juni, 2009 at 17:35 #429727Anonym anvandareMemberOkej, jo de sa doktorn med. Var precis och tömde slemsäcken ännu en gång och vätskan var då även blodig, antagligen för att han stack lite fel eller kom åt någon blodådra. Iallafall så har bursiten inte blivit direkt bättre sen tömningen för någon vecka sedan och har fortfarande vätska i sig, men får hoppas på att den lägger sig snart.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.