Har fått muskelinflammation i underarmen

Home Forums Skador och rehabilitering Har fått muskelinflammation i underarmen

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

jag går på tabletter nu, men finns det något sätt som någon vet som kan hjälpa till att det blir snabbare bra.??:(

Vad är det för tabletter då, ipren, voltaren? Vid muskelinflammationer är det bästa rådet tvärr att vila och vänta. Det får ta den tid det tar, ingen hårdare träning förrän inflammationen läkt ut!

Sök – finns fler trådar med tips.

Bashful_Bob wrote:
    Vad är det för tabletter då, ipren, voltaren? Vid muskelinflammationer är det bästa rådet tvärr att vila och vänta. Det får ta den tid det tar, ingen hårdare träning förrän inflammationen läkt ut!

Jag tar voltaren kombinerad med panodil men har fått bort den stora smärtan nogot, men man vill ju komma i gång igen;)

Undefined wrote:
    Sök – finns fler trådar med tips.

Vilken sökord skall man söka på då??

Det är jätteviktigt att du verkligen vilar och läker ut den här muskelinflammationen, annars kan du lätt få kroniska besvär – eller i varje fall ont längre än du behöver. Tennisarmbåge tex kan ju ta år att läka helt om man inte är försiktig. Aktiv vila rekommenderas, det vill säga att du använder armen men tränar inte armen, om du förstår vad jag menar.

Vad har du för symtom? Gör det ont i underarmarna när du släpper stången efter stångcurl tex.?

Mvh

Bashful_Bob wrote:
    Det är jätteviktigt att du verkligen vilar och läker ut den här muskelinflammationen, annars kan du lätt få kroniska besvär – eller i varje fall ont längre än du behöver. Tennisarmbåge tex kan ju ta år att läka helt om man inte är försiktig. Aktiv vila rekommenderas, det vill säga att du använder armen men tränar inte armen, om du förstår vad jag menar.

En tennisarmbåge läker normalt på ett år. För äldre patienter max 1,5 år. Väldigt sällan håller besvären i sig längre än så.

Haskan wrote:
    En tennisarmbåge läker normalt på ett år. För äldre patienter max 1,5 år. Väldigt sällan håller besvären i sig längre än så.

?? Jaaaa… precis? Som sagt, tennisarmbåge KAN ta år att läka ut…

Bashful_Bob wrote:

Japp!
    Tack! jag har ju slutat att traäna nu och vilar helt nu. Ska se om det blir bättre.

stenis wrote:
    Vad har du för symtom? Gör det ont i underarmarna när du släpper stången efter stångcurl tex.?

Mvh

Neeja jag får ont i hela Brachioradialis när ja trycker i hop knytnäven.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.