Home › Forums › Skador och rehabilitering › Har fått muskelinflammation i underarmen
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 september, 2007 at 22:40 #80243Anonym anvandareMember19 september, 2007 at 22:40 #712890Anonym anvandareMember
jag går på tabletter nu, men finns det något sätt som någon vet som kan hjälpa till att det blir snabbare bra.??
19 september, 2007 at 23:16 #712891Anonym anvandareMemberVad är det för tabletter då, ipren, voltaren? Vid muskelinflammationer är det bästa rådet tvärr att vila och vänta. Det får ta den tid det tar, ingen hårdare träning förrän inflammationen läkt ut!
19 september, 2007 at 23:35 #712892Anonym anvandareMemberSök – finns fler trådar med tips.
20 september, 2007 at 18:23 #712893Anonym anvandareMemberBashful_Bob wrote:Vad är det för tabletter då, ipren, voltaren? Vid muskelinflammationer är det bästa rådet tvärr att vila och vänta. Det får ta den tid det tar, ingen hårdare träning förrän inflammationen läkt ut!Jag tar voltaren kombinerad med panodil men har fått bort den stora smärtan nogot, men man vill ju komma i gång igen;)
20 september, 2007 at 18:24 #712894Anonym anvandareMemberUndefined wrote:Sök – finns fler trådar med tips.Vilken sökord skall man söka på då??
20 september, 2007 at 22:34 #712895Anonym anvandareMemberDet är jätteviktigt att du verkligen vilar och läker ut den här muskelinflammationen, annars kan du lätt få kroniska besvär – eller i varje fall ont längre än du behöver. Tennisarmbåge tex kan ju ta år att läka helt om man inte är försiktig. Aktiv vila rekommenderas, det vill säga att du använder armen men tränar inte armen, om du förstår vad jag menar.
21 september, 2007 at 06:26 #712896Anonym anvandareMemberVad har du för symtom? Gör det ont i underarmarna när du släpper stången efter stångcurl tex.?
Mvh
21 september, 2007 at 09:14 #712897Anonym anvandareMemberBashful_Bob wrote:Det är jätteviktigt att du verkligen vilar och läker ut den här muskelinflammationen, annars kan du lätt få kroniska besvär – eller i varje fall ont längre än du behöver. Tennisarmbåge tex kan ju ta år att läka helt om man inte är försiktig. Aktiv vila rekommenderas, det vill säga att du använder armen men tränar inte armen, om du förstår vad jag menar.En tennisarmbåge läker normalt på ett år. För äldre patienter max 1,5 år. Väldigt sällan håller besvären i sig längre än så.
21 september, 2007 at 09:40 #712898Anonym anvandareMemberHaskan wrote:En tennisarmbåge läker normalt på ett år. För äldre patienter max 1,5 år. Väldigt sällan håller besvären i sig längre än så.?? Jaaaa… precis? Som sagt, tennisarmbåge KAN ta år att läka ut…
22 september, 2007 at 11:01 #712899Anonym anvandareMemberBashful_Bob wrote:Det är jätteviktigt att du verkligen vilar och läker ut den här muskelinflammationen, annars kan du lätt få kroniska besvär – eller i varje fall ont längre än du behöver. Tennisarmbåge tex kan ju ta år att läka helt om man inte är försiktig. Aktiv vila rekommenderas, det vill säga att du använder armen men tränar inte armen, om du förstår vad jag menar.Japp!
Tack! jag har ju slutat att traäna nu och vilar helt nu. Ska se om det blir bättre.22 september, 2007 at 11:15 #712900Anonym anvandareMemberstenis wrote:Vad har du för symtom? Gör det ont i underarmarna när du släpper stången efter stångcurl tex.?Mvh
Neeja jag får ont i hela Brachioradialis när ja trycker i hop knytnäven.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.