- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Har jag löparknä?
Hej!
Jag har fått problem med högerknä och undrar om jag kanske har fått ”löparknä”?
Jag har Googlat en del och hittat en massa info som säger ungefär samma saker. Grejen är att när alla dessa sajter beskriver symtom skriver de att man får ont av löpning, jag får nämligen ont vid andra tillfällen också.
Om jag ex. sitter på en stol och lägger upp foten i knäet gör det extremt ont på utsidan av knäet fram för allt. Jag har börjat med att stretcha ordentligt nu men det är omöjligt att ex. töja sätet, kan helt enkelt inte böja knäet i den vinkeln.
Vad gör jag?
mvh
Stefan
låter som något som jag har haft i runt 5 års tid (sing ding dursel) har jag för mig att det stavas iaf en form av ”slatter” inflammation i ledbanden fast i fästet som sitter i knäskålen. ingen form av slatter är farligt för dig själv det är mestadels bara en otrevlig ihållande smärta.
men detta är något man får när man är relativt ung om du har växt väldigt mkt på en kort period när du var yngre ungefär vid pubertetens början
Kan även vara en menisk skada enda säkra sättet att veta är att uppsöka läkare och göra en ultraljudsundersökning.
Ber om ursäkt för luddigt skrivande men hoppas att du kan tyda nåt ur den kassa meningsbyggnaden;) har inte sovit på X antal timmar
Men stefan, du vet väl vad som utmärker ett löparknä!??? 😮
hoppas det är bättre med det nu iaf.
Är det omkring patella du har ont eller på sidorna, Är det på ytter eller inner sida? Vad gjorde du för att få denna smärta?
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY