Har ont i höger armveck…

Home Forums Skador och rehabilitering Har ont i höger armveck…

• This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author

Är det nån mer än jag som har ont i armvecken i bland? Fick det efter biceps, rygg, sen har det hängt med ett tag. Får ta det lugnt med träningen nu. Känns fånigt att ha ont i armvecket… Men vad gör man?

Hm, prova träna lite lätt sen stretchar du, kanske funkar

Förmodligen har du tränat lite hårdare än vad kroppen är van vid. Det låter som att du är lite öm i biceps muskelfäste vid armbågen. Prova att massera runt fästet försiktigt så att blir du varm, stretcha sedan. Det brukar gå över efter nån dag.

olle wrote:
    Förmodligen har du tränat lite hårdare än vad kroppen är van vid. Det låter som att du är lite öm i biceps muskelfäste vid armbågen. Prova att massera runt fästet försiktigt så att blir du varm, stretcha sedan. Det brukar gå över efter nån dag.

Det kanske också funkar, försök prova liniment och stretcha sen

aa ja fick skitont d

stretching det är nog en del av problemet. Tror ni att jag ska ha på liniment under passet oxå? Hade tänkt träna lite lätta biceps imorgon…

pumpiron wrote:
    stretching det är nog en del av problemet. Tror ni att jag ska ha på liniment under passet oxå? Hade tänkt träna lite lätta biceps imorgon…

Prova! :emo-thumb

Tränade lätt idag och det funkade väldigt bra, tack för råden jag har fått!!!
    :up:

pumpiron wrote:
    Tränade lätt idag och det funkade väldigt bra, tack för råden jag har fått!!!
    :up:

Hehe, bra! Träna på :emo-thumb

inflamation i musarm/tennisarmen? Jag fick de problemet med min h

Har inte haft ont i armvecken men på andra sidan vid armbågen. vet riktigt inte vad det är :| . stretchar och tar det lungt i utsträckta läget/viloläget men ändå får jag ont då jag kör d riktigt tunga triceps övningarna som liggande med w-stång och sakta nedgång mot pannan och sen lite bakom huvudet. Jobbigt för de är de övningarna som jag gillar mest och som jag mest får kontakt med musklerna

Vilken tur att det blivit bättre. Är förmodligen att du är kort i biceps och bör bli bättre på att stretcha.:bb2:

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.