Har ont runt biceps fästet

Home Forums Skador och rehabilitering Har ont runt biceps fästet

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Jag körde armbrytning med några, och dan efter så hade jag fått en otrolig smärta i biceps fästet kändes det som. det sitter nämligen från biceps fästet och och början av underarms fästet och runt armbågen. hela runt där värker.

Jag har vilat armarna sen 16 juli men har tränat lite lätt.
    Jag körde idag så fick jag ont igen…Suck.

Men värsta är jag satt på jobbet och tröck ihop kontakter(liknande som datakabel kontakter) av de lilla fick jag ont i min arm. jag har haft ont i 2 veckor. vad ska man göra för få bort smärtan?

Jag har smetat på salva men de hjälper inte så mycket.

Smärtan är inte lika hög som första dan, den är mildare nu.
    Vad kan de jag ha fått i armen?

tackar för all hjälp jag kan få.

Du har överansträngt muskelfästena med all sannolikhet och om det är en skada kan det ta tid. Om inte vila och receptfri salva med smärtstillande och inflammationsdämpande hjälper ska du naturligtvis kontakta en sjukgymnast eller liknande. Med tanke på att du fortfarande har så pass ont tycker jag du bör ta den kontakten nu.

Undefined wrote:
    Du har överansträngt muskelfästena med all sannolikhet och om det är en skada kan det ta tid. Om inte vila och receptfri salva med smärtstillande och inflammationsdämpande hjälper ska du naturligtvis kontakta en sjukgymnast eller liknande. Med tanke på att du fortfarande har så pass ont tycker jag du bör ta den kontakten nu.

+1

Undefined wrote:

Trådskaparens problem, har hänt mig med, fast jag har typ ont i 1-2 dagar efter en rejäl armbrytning.

Alla säger att de är muskelfästena, jag undrar kan man typ träna upp dom fästena? så de inte uppkommer mera vid armbrytning hade varit skönt:)

mvh
    robin

Samma här, fast inte från armbrytning. Pumpade upp en uppblåsbar fotölj med en handdriven pump. Lite förvånad att en sån ”skada” kan uppstå då man tränar såpass mycket på gymmet. Musklerna borde ju vara vana att arbeta tycker man… så det är bara vila som gäller m.a.o.?

smocke wrote:
    När du tränar upp dina muskler så blir dom stelare och kortare med åren och armbrytning är ej att rekommendera då!!!….

Då sköter du inte din träning på rätt sätt. Styrketräning innebär inte att man blir stel om man kör övningarna med fullt ROM, bra balans mellan antagonister och kanske eventuellt lägger till lite stretching. När man blir äldre tenderar man att bli stelare av naturliga orsaker än i ungdomen men man kan kompensera det bra genom ovanstående.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.