Home › Forums › Skador och rehabilitering › Har värk i underarmen
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
10 oktober, 2005 at 09:26 #96930Anonym anvandareMember10 oktober, 2005 at 09:26 #1062522Anonym anvandareMember
Jag fick ont i underarmen i fredas fick det på dan lite smygande, sen dess har jag haft ont hela tiden, jag tränade men minns inte att jag gjorde mig illa.
Det värker och pumpar i underarmen från armbågen och mot handen, men inte ända till handen bara till handleden. Finns inte exakt någon punkt som gör ont bara värker hela stället värker mest vid nedre underarmen. Var ute och gick idag då försvann värken, men kom tillbaka sen igen efter 1-5min när jag va hemma.Jag har vilat hela helgen från träning.
Vad tror ni jag har fått i underarmen?
Ska jag träna som vanligt?10 oktober, 2005 at 09:55 #1062523Anonym anvandareMemberdrago82 wrote:Vad tror ni jag har f10 oktober, 2005 at 11:30 #1062524Anonym anvandareMemberKan låta som en underarmsinflammation?
Har du tränat något speciellt som du kommer ihåg att du fick ont efter?
Vet en del killar som fått inflammation i underarmen efter tung bicepsträning och överansträngt i en fel vinkel handlederna på nå´t konstigt j-la vis och därefter fått inflammation. Ja, det är vad jag på ett ungefär hört.
Jag rekommenderar också att du hör av dig till nån med kunskap! :emo-thumb10 oktober, 2005 at 19:01 #1062525Anonym anvandareMemberI första hand sök upp de erfarna Naprapat, Massör eller Idrottsläkare…
De känner till problem och du läker snabbare o få komma igång snabbareJag känner igen problemet och ofta uppstår det efter man har haft lite uppehåll. När man kör samma vikterna igen efter uppehåll, då kan musklerna jobba ganska hårt. Man känner man kan köra nästan lika tungt.
Men man lurar sin kropp, därför att det finns senfästen (senorna) och muskelfästen som tappar sin funktion fortare än musklerna (det är mina erfarenheter). När det stålar, beror på att vissa nerver blir klämda eller av inflamationer. Jag har inte hela svaret om strålningar.
Därför bör man börja försiktigt efter uppehåll, ta många reps med lätt vikt ger ”övning” för muskelfäste och senfästeMen jag är helt öppen för andra i Forum som kan tillägga mina kommentarer. Jag är lyhörd
10 oktober, 2005 at 21:52 #1062526Anonym anvandareMemberJo jag har haft ett uppehål har inte tränat på hela sommaren började träna nu igen för 4 veckor sen. 1 veckan tränade lite lätt, 2 veckan inget (jobbet kom imellan) 3 veckan tränade lite hårdare men ändå mjukt. 4 veckan jätte hårt.
Men tyvär kände jag inte om jag fick ont all träningsverk gjorde man inte kände smärtan.Jag tänkte nu om smärtan finns kvar på torsdag så ringer jag läkarn. tänkte ifall var sån därn sak som släpper efter ett tag, eller gör jag fel?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.