- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › hjälp
hej! Jag har fått en bristning i breda ryggmusklen(musculus latissimus dorsi) och kan därför inte träna på två veckor. hur ska jag bära mej åt för att tappa så lite som möjligt i styrka och muskelmassa? är det något jag bör tänka på med kost o.s.v hjälper det att fortsätta med mycket protein tex?
Lev ett normalt liv. Det är två veckor, inte ett halvår.
Hoppas verkligen inte att du blivit ordinerad helvila. Vid i princip alla allvarliga muskelbristningar är det ju cirkulationsträning från dag två som gäller, följt av den riktiga rehabiliteringen. En bristning som läker på två veckor är en mycket liten bristning och allt som du kan och vill träna undertiden är bara positivt för läkandet.
Oavsett omfattningen på skadan kan du i vilket fall inte räkna med att ”vila” i två veckor och sen köra stenhårt igen. Ligg absolut inte på energiunderskott när kroppen behöver repareras – hellre för många byggstenar än för få.
Precis, du dör ju inte av någon veckas vila. tränar man tungt ska man ta ett uppehåll, eller träna lugnt ett tag.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY