- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Hjälp med fotskada jag fick idag!
Vi hade idrott på skolan idag, som lite uppvärming körde vi knäböjd brottning. Min motståndare tänjde lite på reglerna och ställde sej upp lite mer och tryckte mig neråt. Alltså, knät gick ner mot tårna till det bara knäckte till rejält . Och då tryckte han allt han hade. Efteråt fick jag hjälp att sätta foten högt. Lindade foten osv.
Jag går Idrottinriktat linje. Så professionella inom detta var på plats.
Det små roliga var att ingen hade en aning om vad som kan ha hänt med foten. Eftersom en sånhär skada inte inträffat innan.. Skolsköterskan trodde att en sena kan ha smällt. Men hon tyckte att jag skulle vänta. Har jag ont efter helgen ska jag kolla upp det.
Det är hälsenan och senan där fram(?) som är knas. Gör fruktansvärt ont att t.ex. försöka ställa sej på tå. Får springa med kryckor nu..
Någon som vet vad som kan ha hänt och vad jag ska göra? Tacksam för alla svar!
Mvh//Robert
Kan förmodligen hända ett antal olika saker och jag är ingen expert på området, men skulle tro att hälsenan säkerligen kan ha skadats vid en sådan rörelse iaf. Om något mer kan ha skadats kan jag bara gissa på och det låter jag bli att göra…
Men om du har ”fruktansvärt ont” så skulle jag personligen inte vänta längre med att söka sjukvård. Trasiga hälsenor är ingen höjdare…
Nu har jag i alla fall varit på både Vårdcentral och Röntgen. Svaret blev att jag antagligen sträckt en sena i foten väldigt mycket, eller så har jag sträckt hälsenan väldigt mycket. Och när en hälsena läker blir den tydligen kortade och förlorar del av styrkan/elastig-heten. jobbigt jobbigt..
Tack! Undefined för svar!
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY