Hjälp! Tävlande titta hit…

Home Forums Skador och rehabilitering Hjälp! Tävlande titta hit…

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Har ett problem som jag skulle behöva lite peppning av andra att komma över. Gärna av er som idag tävlar och som kanske kan känna igen er i mitt problem…

Började träna för ca 6 år sedan. De första två åren gick kanon och det visade sig att jag hade rätt bra anlag att bygga muskler. Speciellt axlar och armar. Tränade väldigt seriöst och målmedvetet då… Men sen uppstod mitt problem. Fick hudbristningar under armarna och ner på biceps… Säkerligen en del som känner igen sig i detta. Mitt alternativ var att dessa skulle bli värre och fortsätta eller att sluta. Så jag valde att sluta trots att jag mådde skit av beslutet. Tappade alla resultat och blev tunn som en pinne.

Trodde att jag aldrig mer skulle ”kunna” träna… Efter två års uppehåll valde jag att försöka igen. Först med väldigt lätta vikter och sen tyngre och tyngre. Precis som förra omgången kom resultaten ganska omgående. Peppad och motiverad till 1000 så har jag kört diciplinerat och skött kosten. Och mina märken har inte blivit värre…. Förrän nu! Efter ca 1,5 årsträning märkte jag igår att det dykt upp nya märken vid samma område på ena armen. Blev helt förtvivlad och mina träningsdrömmar har åter gått i kras!

Vet att detta kanske är ett världsligt problem för många men det känns orättvist att jag som tycker det är så ofantligt roligt att träna styrketräning som behöva välja på att får märken för livet och kunna träna som jag vill eller avstå helt från styrketräningen.

Mitt mål har i denna andra omgång varit att kanske en dag stå på en scen och tävla men det känns nu hopplöst… Vill inte att dessa fula märken ska bli värre!

Vet att det inte går att göra något åt mer än att ta det lungt med byggandet men det är SÅÅÅ svårt när man är så peppad och motiverad.

Det jag vill med denna tråden är att kanske få vet att det är fler som har detta ”problem” så att man inte är ensam om det. Vissa kanske inte ser det som ett problem. Särskilt skulle jag vilja höra från de som tävlar idag som kanske varit med om något liknande. Kanske kan få en gnutta hopp tillbaka att det inte är kört för mig heller. Eller kanske råd om hur jag ska gå vidare för att minimera risken för att mer märken ska uppstå. Värt att notera är att jag inte gått upp en massa onödig vikt utan mest muskelmassa så det är inte det som är problem.

Vore vääääldigt tacksam för lite påpeppning och hopp! Ni som tränar minst lika flitigt som jag kanske kan förstå sig på mina känslor lite bättre än någon som inte tränar.

Tack på förhand!

Fitnesswannabe

Kan lugna dig med att jag har har ”stretchmarks” p

ser ut som mina berenger.

:D

berenger wrote:
    släng upp dina då så killen förstår att livet inte är över på grund av några ärr haha… personligen gillar jag mina… skulle inte vilja ha det på något annat sett

Man är ingen riktig karl om man inte har lite bristningar :D

Nämen, det är väl ganska vanligt, så strunta i det och kör på. :bb3:

BATTLESTRIPES!! Hell yeah we all got

Tror det är lite knepigt att inte få stretchmarks mm, när nu musklen växer fotare än vad huden hinner med. har själv ett par stycken ( på magen )..
    Nää biceps o bröst, men med tävlingsfärg o kladd så är det inget som synes
    på scenen. Har ett svagt minne om att det fanns nått man kunde smeta på
    på huden, för att minska stretchmärkena, nått som gravida smetar på magen.
    Fast det är säkert bara nått jag har drömt ( senil på äldre dar )..

Om nu träning o tävling är nått som du brinner för, så fortsätt med det.
    Det finns ju tyvärr en baksida med det mesta, men det glömmer man när man
    står på scenen o delar ut krabbor :bb2:

Jag har inga. Men man sitter väl inne med gummihud. Fan skit i de kör bara. 95% av oss har de skulle jag tro. Inget hinder :up:

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.