- This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Hjärnskakning. Hur länge?
I fredags fick jag en lätt hjärnskakning. Spydde på fredagen och lördagen lite. Haft lite kräk känsla. Tagit det lugnt några dagar nu.
Känns bättre nu. Det jag undrar är om någon vet hur länge man ska vila?
Svårt att veta när man är återställd som sagt med huvudet PS styrketräningsfråga.
Hittade lite info. Tydligen redan efter 24 timmar efter symtom fri.
Sant. Men jag läste lite om det. Öka i tre steg. Men inte mycket om just styrketräning. Så jag ska nog börja lite lätt framöver. Kan vara bra med att va sin egna läkare ibland och ibland inte. Men har inte sådär mycket info om just detta….
Jag har aldrig förstått varför det ska vara så förbannat svårt att lyfta på telefonen och ringa sin läkare som har diagnostiserat ens problem. En hjärnskakning är knappast något att ta lätt på.
Och nej, det kan aldrig vara bra att vara sin egen läkare såvida man inte har en sjuksköterske/läkarutbildning i ”ryggsäcken”.
Har ringt läkare. Blev inte sådär mycket klokare. Skulle ta det lugnt. Inte för mycket tryck i huvudet. Gått en vecka nu. Provade köra lite. Verkligen lugnt. Mår sådär nu. Ska ta det lugnt några dagar till. Ska till doktorn om inte så lång tid och ta bort stygnen i huvudet om det inte blir mycket sämre så går jag dit mycket tidigare.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY