- This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Hjärtat
Vet inte i vilket annat forum jag kan posta detta.
Tänkte bara ställa en snabb liten fråga.
Jag har inte tänkt på det här så mycket, men det är någonting man har märkt av lite då och då liksom. Sedan flera år tillbaks, säkert 5-6 år tillbaks, även innan jag började gymma, så har mitt hjärta slagit så där ”jättehårt”, så att man verkligen ser bröstkorgen åka in och ut i hjärtats takt. När jag tränar t.ex så slår det, självklart snabbt också.. I’m human, men också väldigt hårt då med.
Jag bara undrar om detta är någonting jag ens behöver oroa mig för? Jag snackade med en kompis som sa att han trodde att det lutade mer åt att det är negativt än positivt.
(Kan det vara dåligt för träningen? Har inte märkt av någonting hittils och har aldrig haft någon hjärtsjukdom eller någonting annat.)
Någon som har någon fundering om detta?
Är du väldigt orolig kan då gå till Vårdcentralen och fråga snällt efter ett ansträngnings-EKG.
Men i första hand borde du bli rädd om du har rusande puls eller arytmi (oregelbunden rytm) vid måttlig/låg ansträngning, tycker jag.
Fast det där är inte riktigt mitt område.
Hur vet du säkert att ingen på detta forum är doktor?
äsch, jag är egentligen inte så orolig, var mest när kompisen sa att det kunde va negativt, eftersom han har nån konstig sjukdom som har med hjärtat att göra
det är sant
Bättre att kolla pumpen en gång för mycket än en för lite. Ring vårdcentralen o begär ett EKG o allmän koll.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY