- This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Hjärtat slår hårt och ojämt, är det farligt?
Tjena !
Förra mån när jag vaknade så hade jag ont i halsen och var snuvig. Detta gjorde att jag bestämde mig för att inte träna den veckan.
Fast redan på fredagen så kände jag mig mindre snuvig och mitt halsont var borta.
Så jag bestämde mig för att gå ner till gymet träna axlar. Min första övning var hantelpress och skulle köra 3 set. När jag precis var klar med mitt andra set och ställde mig upp så började hjärtat att slå hårt och ojämt, riktigt läskig känsla och lite svårt att beskriva. Kändes som att hjärtat slog 3 hårda slag och sedan sket i att slå det 4e för att sedan slå 3 hårda till och så höll det på så i ungefär 1 min . Blev skrajj som fan och drog hem.
Sedan idag (mån) så kände jag mig frisk och gled ner till gymet igen för att ännu en gång köra mitt axel pass. Började med hantelpress igen och när jag var klar med mitt 3e set så började hjärtat slå lika konstigt igen .
Så min fråga är vad ska jag göra?, är det något ni varit med om ?, ska man uppsöka läkare?
Tacksam för svar.
Det är inte helt ovanligt, speciellt inte för folk med större konsumtion av t.ex. kaffe och eller coca cola.
Oavsett om det är av enkelt art eller whatnot så ska du till läkare som får göra vidare bedömning av ditt tillstånd.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY