Home › Forums › Skador och rehabilitering › Hjulbent
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 augusti, 2007 at 13:43 #81212Anonym anvandareMember11 augusti, 2007 at 13:43 #740611Anonym anvandareMember
Hej, jag undar om det finns något sätt man kan ”bota” sin hjulbenthet.
Då jag tycker det har börjat gå utför nu igen..
Jag tog två bilder på mitt vänsterben för att visa problemet..är kanske inte bästa kvaliteten då det är med en gammal V3i razr från år 1800 frös ihjäl
Anyway the pics….
Kan tillägga att mitt högra knä har börjat göra ont pga av hjulbentheten.
Skadat högerknät innan dock11 augusti, 2007 at 13:48 #740612Anonym anvandareMemberOrtoped nästa
13 augusti, 2007 at 22:31 #740613Anonym anvandareMemberÄr det där en före och en efter-bild??Hur långt är det emellan dem isådanafall?Jag visste inte att man kunde bli hjulbent bara sådär? Eller har jag missat nåt?
Om det är så,tycker jag definitivt att du ska gå till en ortoped.
16 augusti, 2007 at 21:43 #740614Anonym anvandareMembercati wrote:Är det där en före och en efter-bild??Hur långt är det emellan dem isådanafall?Jag visste inte att man kunde bli hjulbent bara sådär? Eller har jag missat nåt?Om det är så,tycker jag definitivt att du ska gå till en ortoped.
Nej det är är bara två olika bilder en när jag sitter och slappnar av foten och en när jag stor upp.
Jag har alltid varit lite hjulbent, fast mer så nu på senare tiden
16 augusti, 2007 at 21:44 #740615Anonym anvandareMemberbtw…kan att man sitter med korsade ben ha något med saken att göra?..då det är väldigt vanligt att jag gör det….nu också t ex:P
16 augusti, 2007 at 22:04 #740616Anonym anvandareMemberHjulbenthet är väl ingenting man bara får så där, om inte skelettet deformeras av någon konstig anledning? Och om man inte felbelastar enormt mycket. Går du på utsidan av foten? Testa isåfall att vinkla foten rätt när du går, pröva fotinlägg och träna upp musklerna på underbenets utsida (pronationsmusklerna). Har man vrickat fötterna för många gånger kan det vara ligamentet som är uttöjt, och detta kanske kan ge en ”hjulbent” gång.
Men om du inte har ont någonstans eller känner att du felbelastar, så tror jag inte att du behöver oroa dig./Ina
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.