- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Hoppande sena under biceps vid chins.
När jag kör chins så är det någonting på insidan av armen under biceps strax utanför armvecket som hoppar. Känns som det typ är en sena som hoppar över en annan sena. Det smäller/knäpper till lite grann. Detta gör att jag inte vill köra chins då det är obehagligt. Det märks endast när jag jag kör med armarna åt sidorna av kroppen, inte när jag kör t ex pull up med underhandsgrepp. Vad gör man?
Jag får samma sak när jag kör stående framåtböjda hantellyft…en övning för baksida av axlar. Men det försvinner när jag kör samma övning i cablecross…så det måste vara för att jag har fel teknik när jag kör med hantlarna. Kanske är det samma på chinsövningen?
Hoppande senor är aldrig kul! Jag skulle tipsa om att gå till en naprapat de ”rätar ut” kroppen och får den i balans igen om något dragit snett samt om det är en naprapat som dessutom jobbar/jobbat inom träningsbranschen kan de tipsa om bra kompletteringsövningar eller alternativ som känns bättre.
Lycka till!
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY