Hudbristningar på triceps

Home Forums Skador och rehabilitering Hudbristningar på triceps

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

har fått hudbristningar på insidan av armen, närmare bestämt på tricepsen. märke av bristningarna i början av februari.

Med detta vill jag säga att jag inte tränat armarna sedan februari, känns som de börjar komma på efterkjelke. Har helt enkelt inte vågat träna dem pga jag vill inte får fler/större bristningar på armarna, men jag måste ju börja träna dem någon gång.

Vet inte riktigt hur jag ska göra, några tips som kan hjälpa?

Fettobarn wrote:
    har fått hudbristningar på insidan av armen, närmare bestämt på tricepsen. märke av bristningarna i början av februari.

Med detta vill jag säga att jag inte tränat armarna sedan februari, känns som de börjar komma på efterkjelke. Har helt enkelt inte vågat träna dem pga jag vill inte får fler/större bristningar på armarna, men jag måste ju börja träna dem någon gång.

Vet inte riktigt hur jag ska göra, några tips som kan hjälpa?

Inte mycke att göra, kör på att träna armarna :up:

Bara att gratulera ifall det är större muskler du vill ha!

Jag har också fått skiten..

Robert Svensson wrote:
    Huden hinner inte med. Bristningarna bleknar med tiden, alltid någon tröst.

Precis, huden hinner inte med. Men när vet man när den gör det? så man kan börja träna igen :p

Tänkte också på att jag bara fått det på tricepsen, kan kanske bero på att jag tränat dem lite extra hårt då vid vintermånaderna. Men tror ni man kan träna biceps som vanligt och köra triceps lite halft såfall?

Man använder ju ändå bicepsen och tricepsen ganska mycket då man tränar andra muskelgrupper.

Självklart om du slutar gymma betyder det inte att dom går bort det e ganska normalt att få det för huden hänger inte med dom bleknar bort med tiden:)

Det är normalt med bristningar. Jag har det i armhålorna, sen lite mot triceps, biceps samt sidan av övre bröst. Tog ungefär 4-5 år innan dom ”smälte in” med resten av huden.

Det är bara att träna på, men ta det lungt dom första åren, speciellt i början.

Du kan läsa en hel del om bristningar på google.

Större delen av min överkropp har erhållt bristningar. Tror oxå det är högst inviduellt. Visa har hud som aldrig får bristningar och visa kan knappt hålla i vikter utan att dom kommer.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.