- This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Hur lätt tar muskler skada ?
Tjena ! Är en kille på 20 år fyllda och har tränat på gym 4 dagar i veckan sen slutet av augusti. Ökat frukstansvärt i både vikter på gymet och på vågen. Nu till min fråga, hur lätt tar muskler skada ?
När jag och mina kompisar tränar så tränar vi HÅRT. Altså, precis precis att man klarar sista rep på 3:e setet. Eller så hjälper vi varandra med dom 2 sista om det är riktigt illa. Och som sagt, tar musklerna mkt stryk av det här ? Risk att bli övertränad ?
Någon som är kunnig inom detta område ?
Men dåså! Då kör jag på som vanligt då
Ja, kör på så mycket du orkar men våga även att köra lite lättare då och då för att variera.
alltså…LYSSNA på din kropp..är du sliten..kör EJ tungt….mår du bra…så kör tungt….men din kropp måste sugsessivt vänja sig och stärkas upp mellan dina tränings pass…eftersom dina hela tiden bryter ner dig och din kropp…samt så måste du variera i din träning för att den inte ska bli van…lätt och tungt…..bra och köra lätt så din kropp får vila ibland också…så LYSSNA på kroppen…..
Håller med Omen, jag gjorde det misstaget att bara köra på och med långt uppehåll som påföljd. Vad gäller maxningar så tycker jag du ska strunta dessa, hellre hel och ovetandes än skadad men kunna gå runt o berätta att 2010 då jävlar tog jag 200 i bänk….
Hellre kunna säga att man tog 200 i bänk
jag fick vila i 3 år för att jag var för kåt på vikterna i bänken so be wise young one
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY