Home › Forums › Skador och rehabilitering › Hur mycket smärta ska man acceptera?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 februari, 2006 at 03:07 #94640Anonym anvandareMember25 februari, 2006 at 03:07 #1036711Anonym anvandareMember
Jag har under en längre period haft ont vid sidolyft med hantlar, det gör ont i längst upp i muskel när jag lyfter.
Det känns alldeles längst upp i muskel, mittdeltans fäste?
Smärtan har kommit och gått men alltid varit där.Jag undrar helt enkelt hur ont får det göra för att man skall undvika att träna.
Idag avbröt jag min axelträning pga att det gjorde så ont.Jag har även hela tiden ont i nacken och knycker med den hela tiden därför, tror det är för att jag spänner den så fort jag tränar något som har med armarna att göra och vid knäböj och benpress.
Kan man gå till någon typ massör eller liknande för att få bukt med smärtan eller ska jag nogrannt se över mina övningar och se vart jag gör fel som orsakar smärtan?
25 februari, 2006 at 09:40 #1036712Anonym anvandareMemberOm det gör så ont att du är tvungen att avbryta din träning så gör definitivt för ont. Jag skulle råda dig att i första hand ta kontakt med en läkare.
25 februari, 2006 at 16:54 #1036713Anonym anvandareMemberHar läkartid inbokad i mars, kan tänka mig att han säger ”sluta träna” varpå jag coolt svarar ”sluta andas”
Testar till veckan att ta det väldigt förskiktigt i alla övningar som inkluderar axlar(hela överkroppen ) och kör nogrann uppvärming så kanske jag får blir av med smärtan.25 februari, 2006 at 18:09 #1036714Anonym anvandareMemberlartsen wrote:Har läkartid inbokad i mars, kan tänka mig att han säger ”sluta träna” varpå jag coolt svarar ”sluta andas”
Testar till veckan att ta det väldigt förskiktigt i alla övningar som inkluderar axlar(hela överkroppen ) och kör nogrann uppvärming så kanske jag får blir av med smärtan.Lägg is på smärtan efter träningen i 20 min,du kan lägga is på 2ggr/dag.
Undvik alla övningar som kör ont och kör högrepetitionsträning för överkroppen.
stretcha bröstmusklerna,trepezius ofta.
Be att få komma till sjukgymnast.
25 februari, 2006 at 19:29 #1036715Anonym anvandareMemberSvår fråga..alla upplever ju tydligen smärta olika.
Som min läkare sa när han ringde mig efter att ha röntgat min armbåge efter år av pain.. -Det har varit mååånga rupturer i det där tricepsfästet genom åren och du har inte vilat ser jag!LOL
ZONE
27 februari, 2006 at 18:42 #1036716Anonym anvandareMemberHej!
Det du beskriver tycker jag låter som en överträning. Att dina rotatormuskler har blivit inflamerade – svullnat upp. Jag tror det eftersom när du höjer armen mer än 90 grader så kommer muskelfästena i klämm mellan överarmsbenet (humerus) och nyckelbenet/skulderbladet (clavicula/scapula)
Att du har ont i nacken kan bero på att nackmusklerna får arbeta mycket mer nu då din rotatorcuff är inflamerad.Boka tid hos en sjukgymnast/fysioterapueft eller kiropraktor. De brukar vara mycket kunniga. Vanliga läkare är jag personligen inte så mycket för.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.