Hur ska jag komma igång igen efter inflammation?

Home Forums Skador och rehabilitering Hur ska jag komma igång igen efter inflammation?

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Tjenare allihopa :)

Ja la tidigare upp en tråd om att jag eventuellt har haft inflammation på bicepsmuskeln. [http://forum.body.se/showthread.php?t=64020] :(

Sen som jag skrev där så gick det över å jag körde fler repetioner (20 istället för 8) och sen så fick jag vanlig liten träningsverk. Sen efter det gick det nog en vecka innan jag träna igen å nu så tränade jag för några dar sen på ganska tungt igen, fick feta träningsverken.

Men jag tänker ta en nystart två nu när denna säsong börjat så dåligt!

Så hur ska jag komma igån igen med byggandet å tränandet på gymet? :) Jag har ju eventuellt haft inflammation och vill inte ta några risker (även fast jag gjorde det nu när ja träna sist :

Vad rekomenderar ni?

/Mvh Patrik

Hade också samma problem. Gick och masserade bicepsen (idrottsmassör) och la ner bicepsträningen i 3 veckor. Sedan börja lite lätt igen. Biceps är en sådan liten muskel så var försiktig med den. Lyssna på kroppen och om det smärtar för mycket ta det lugnare.

Kör bara rygg, det tar bra på biceps. Funkar det bra i 3-4 veckor så prova att köra biceps igen.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.