- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Hur smittar stafolycocker?
Hej,
Min kära mor har gjort en lyckad knäoperation (rutinoperation) för atros(förslitning) dock nu några veckor efter åkt på en stafolycockinfektion i såret, nu ska hon äta pencilin för det på tio dagar, sen är det förhoppningsvis bra.
Efter operationen låg hon kvar som planerat på sjukhuset en vecka och är numera hemma.
Ska tydligen inte vara helt ovanligt med såna här infektioner efter operationer, speciellt sommartid.
Hur smittar detta, är det någon fara med att besöka henne? jag tvättar händerna ofta, något annat att tänka på?
Min kära mor har gjort en lyckad knäoperation (rutinoperation) för atros(förslitning) dock nu några veckor efter åkt på en stafolycockinfektion i såret, nu ska hon äta pencilin för det på tio dagar, sen är det förhoppningsvis bra.
Efter operationen låg hon kvar som planerat på sjukhuset en vecka och är numera hemma.
Ska tydligen inte vara helt ovanligt med såna här infektioner efter operationer, speciellt sommartid.
Hur smittar detta, är det någon fara med att besöka henne? jag tvättar händerna ofta, något annat att tänka på?
Här har du en bra länk om ämnet.
[http://www.vardguiden.se/Article.asp?ArticleID=3259]
Tack!
Mycket läsvärt.
Mor tackar också!
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY