Ilande smärta i armbågarna.

Home Forums Skador och rehabilitering Ilande smärta i armbågarna.

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Jag har på senare tid börjat fått ont i armbågarna. Jag får inte ont under själva styrketräningen utan det kommer och går lite då- och då.

Som det står i rubriken så är det typ av en ilande smärta som kommer ungefär mittemellan den yttra knölen (knölen mot underarmens ovansida) och själva armbågsknölen, ner mot muskeln där.

Det är inte efter något speciellt pass jag får det utan som sagt bara då- och då.

Vad kan det vara?

kan vara startande tennisarmbåge/musarm
    har själv något liknande
    försvinner om man strechar/spänner muskeln som sitter på underarmens översida

jag har nåt liknande ibland och jag spänner ut triceps så det klickar till försvinner det tillfälligt. blir bättre när jag masserar nerven som går mellan där du beskriver också.

Sinni wrote:
    kan vara startande tennisarmbåge/musarm
    har själv något liknande
    försvinner om man strechar/spänner muskeln som sitter på underarmens översida

Hade tankar om tennisarmbåge jag också, men var inte säker.

Monsterbiceps wrote:
    jag har nåt liknande ibland och jag spänner ut triceps så det klickar till försvinner det tillfälligt. blir bättre när jag masserar nerven som går mellan där du beskriver också.

Okej, jo det försvann för stunden när jag masserade tidigare idag.

Någon som vet hur jag ska göra framöver för att förhindra att det inte utvecklas till tennisarmbåge?

jag får det bara när jag tränar väldigt hårt och då brukar jag försöka att ta det lugnt med armarna ett tag så går det över. men det bästa vore ju att hitta nån annan lösning så att det försvinner helt

Monsterbiceps wrote:
    jag får det bara när jag tränar väldigt hårt och då brukar jag försöka att ta det lugnt med armarna ett tag så går det över. men det bästa vore ju att hitta nån annan lösning så att det försvinner helt

Precis, smärtan just nu kan jag klara av då- och då, bara det inte blir någon skada jag får gå runt med hela livet. Så en lösning på lång sikt vore att föredra.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.