Ilande smärta i armvecken *bild*

Home Forums Skador och rehabilitering Ilande smärta i armvecken *bild*

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Där svarta pilen visar har jag en smärta som gör sig påmind vid ansträning av armarna.

En slags molande, djupgående brännande/ilande smärta. När den väl kommer kan jag helt enkelt inte träna mer, gör för ont.
    Uppkommer då jag kör bröst,biceps,rygg framförallt. Smärtan mer eller mindre upphör då jag slutar träna.

Veckan innan det onda började jag lågrepsträning ~6reps. Riktigt tungt. Smärtan gör sig påmind vid vanlig ansträgning med ibland.
    Kört mkt bicepscurl m. rak stång + hammercurl i rep på sistonde.

Överträning, inflamation?! Eller vad kan det vara och vilken åtgärd?

[img=http://img393.imageshack.us/img393/5940/bodymaptk6.gif]Mkt tacksam för svar!

Nu är jag inte läkare eller utbildad inom medicin men jag har haft liknande problem.

Det började efter en period med mycket maxbänkande med molande smärta för att till slut göra ont hela tiden (i det vardagliga livet). Att träna armar blev alltför smärtsamt så det fick jag sluta med. Att träna rygg gick men det gjorde ont, fick till slut nog av smärtan och gick till idrottsläkare efter ca 6 månader. Det gjordes en magnetröntgen som visade att jag hade fått tendinos. Inflammation i bicepssenan som blivit kronisk :( [http://www.ergomove.no/index.php?cat=seninflammation&lang=se&gclid=CJm44vP4mIcCFSglQgodrwI4uw]

Jag tycker att du ska gå till en idrottsläkare om du upplever att smärtan är outhärdlig. Smärta är ett sätt för kroppen att tala om att nåt är fel och att du ska ta det lugnt :) ja..jag vet att man själv inte alltid är den smartaste och gör som man säger åt andra 😮

Jag har i dagsläget nyss kunnat börja köra biceps igen efter ca 9 månader, inte så kul att börja om från början med 2 kg´s hantlar i bicepscurl..så ta tag i det här nu tycker jag! Lycka till

ok, detta problem har bara förekommit i ~1,5v och är nu lite bättre. Har dock inte vågat köra bröst/biceps ännu.

Idrottsläkare, eller till vårdcentral och remiss?

Körde ett ganska hårt axelpass igår. Och kände ytterst lite i armbågsleden. Efteråt i sängen däremot fick jag isande/ilande smärta i 2sek intervaller som pågick 10min. Alltså ingen supersmärta men ändå ont.

Bör jag oroa mig, tänkte dra igång armträning/bröst/rygg i helgen?!

garm wrote:
    Idrottsläkare, eller till vårdcentral och remiss?

Idrottsläkare! Vårdcentralen har allmänläkare och som namnet antyder så är deras kunskaper allmäna :) Har du idrottsrelaterade krämpor så går man till en idrottläkare

garm wrote:
    Körde ett ganska hårt axelpass igår. Och kände ytterst lite i armbågsleden. Efteråt i sängen däremot fick jag isande/ilande smärta i 2sek intervaller som pågick 10min. Alltså ingen supersmärta men ändå ont.

Bör jag oroa mig, tänkte dra igång armträning/bröst/rygg i helgen?!

OM du tycker att det stör dig så pass mycket så bör du oroa dig ja!

Ok, idrottsläkare. Vart söker jag en sådan?!

Du kan ju prova att uppsöka naprapat. T ex Paldanius i Nkpg har jag hört gott om.

okej, tack!

Just precis detta problem jag genomlider för tillfället…
    Har haft ont i 3månader nu från och till. När jag anstränger armen i tillex. bänkpressen eller på thai boxning uppstår den där växtverksliknande ilande smärtan som är sjukt jobbig sitter i ett par dagar….
    Har inte kunnat köra biceps på över 2 månader nu..

har använt Voltaren salva i 3 veckor nu ingen förbättring!
    Vad tror ni? Ska jag satsa på vårdcentralen eller en idrottsläkare?

väcker denna gamla tråd till liv i ren nyfikenhet hur det gick för er med denna skada som ni skriver om,blev det total vila alt rehab träning för biceps eller naprapatbehandling av något slag?upplever nämligen samma smärtande känsla på samma område

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.