Home › Forums › Skador och rehabilitering › ilar från armbågarna
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
23 september, 2011 at 09:19 #51923Anonym anvandareMember23 september, 2011 at 09:19 #126312Anonym anvandareMember
Hej,
Jag tränar 5 dagar i veckan, 1h-1h 15min per gång, äter kreatin och jack3d. Jag har tränat 5dagar i veckan ett tag nu och det har inte varit något problem alls.
Nu sista 2v, har jag fått ont i triceps, armarna, precis vid armbågen känns det som det strålar när jag tränar, spelar ingen roll om jag tränar ben eller armar, bröst eller vilken muskel det handlar om. Jag får nästan direkt värk, och det stannar hela träningspasset tills jag kommer hem och varvar ner, då försvinner värken.
Jag minskar inte i vikterna pga av värken, dock känns det mer som att ex. i hantelpress så känns det som om armarna kommer kollapsa.
Jag har pratat med en vän, och han säger att det kan bero på för lite kalcium i kroppen. Vad tror ni ? Något ni känner igen ?
/Daniel
25 september, 2011 at 19:45 #126313Anonym anvandareMemberInflammation? Det stråla ut från min armbåge förut, fick antiinflammatoriska piller, vilade ett tag så var det borta sen..
Kanske inte samma som dig men min värk försvann också när jag varvat ner..25 september, 2011 at 20:06 #126314Anonym anvandareMemberDet är tecken på överansträngning i leder.
Muskel anpassar mycket snabbare än lederna. Därför måste du backa ner vikterna för att träna lederna !
Men om man råkat ut för inflammationer där i leder är salvan Voltare mycket bra att komma åt onda området. Det är kräm Voltare.
Smörj och låt vila en vecka. Träna den delen du har ont som om du vore nybörjare. Jag har råkat ut flera ggr i mitt liv. Det är bara börja om och jag lovar du blir förvånad lederna anpassar mycket snabbt. Mina skador försvann och jag lyfter mycket tungt numera. Det gäller träna regelbundet
26 september, 2011 at 14:06 #126315Anonym anvandareMemberJag var hos läkaren idag, och han skrev ut Diflofinack mot muskelinflamation, som jag ska käka i 3v. Han kände inte så mycket på armarna utan mest lyssnade på mina symptom.
Han rekommenderade träning med mycket lägre vikter iaf, så ska fortsätta träna men som en nybörjare (suck). Men förhoppningsvis så försvinner värken och jag kan öka igen.
Jag kommer också att använda voltaren som Rep rekommenderade, så får vi se vad som händer.
Armarna jobbar ju i alla övningar mer eller mindre även ben för att hålla stången, så ska jag ta det lugnt på alla pass dvs rygg, ben, axlar bröst osv, eller endast armövningarna ?
Tack för alla svar!
/D
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.