Home › Forums › Skador och rehabilitering › Illamående
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 januari, 2006 at 11:38 #95082Anonym anvandareMember6 januari, 2006 at 11:38 #1042914Anonym anvandareMember
Hej!
Har en fråga angående illamående.
Kan väl rent generellt säga att ca 1 gång i månaden blir jag illamående, om det är mkt illamående på en skala kan jag inte svara på. Brukar inte bli sjuk alls ofta så egentligen vet jag inte hur det är å va sjuk. Men denna illamående känslan kommer som sagt 1 gång i månaden ungefär och varar i några timmar bara.Någon som varit/är med om ngt liknande ? Säkert jättesvårt och säga vad det kan vara så här över ett forum.
mvh6 januari, 2006 at 14:00 #1042915Anonym anvandareMemberMen du har ingen aning om vad det kan hänga ihop med, alltså har du ätit el gjort något speciellt innan etc?
unis wrote:Hej!
Har en fråga angående illamående.
Kan väl rent generellt säga att ca 1 gång i månaden blir jag illamående, om det är mkt illamående på en skala kan jag inte svara på. Brukar inte bli sjuk alls ofta så egentligen vet jag inte hur det är å va sjuk. Men denna illamående känslan kommer som sagt 1 gång i månaden ungefär och varar i några timmar bara.Någon som varit/är med om ngt liknande ? Säkert jättesvårt och säga vad det kan vara så här över ett forum.
mvh6 januari, 2006 at 14:08 #1042916Anonym anvandareMemberEftersom det är ca en gång i månaden, har Du funderat på var någonstans i menscykeln Du befinner Dig när det inträffar? Använder Du något preventivmedel som kan påverka det? Kroppen pysslar med alla möjliga konstiga saker ibland, beroende på hormonläget. Bara en tanke.
Birka
6 januari, 2006 at 14:53 #1042917Anonym anvandareMemberBirka wrote:Eftersom det är ca en gång i månaden, har Du funderat på var någonstans i menscykeln Du befinner Dig när det inträffar? Använder Du något preventivmedel som kan påverka det? Kroppen pysslar med alla möjliga konstiga saker ibland, beroende på hormonläget. Bara en tanke.Birka
Roligt Kanske borde påpeka att jag är kille
Illamående känslan övergår sen till hunger och det är alltid ´målet mellan frukost och lunch som det slår till. Är ngt skumt som försigår. Man kanske kan likna det vid då man blir riktigt nervös ?!
6 januari, 2006 at 15:25 #1042918Anonym anvandareMemberDet är inte så att du har väntat ”för länge” mellan målen så att blodsockret hunnit sjunka ”för mycket” under dessa tillfällen :what:
unis wrote:Roligt Kanske borde påpeka att jag är killeIllamående känslan övergår sen till hunger och det är alltid ´målet mellan frukost och lunch som det slår till. Är ngt skumt som försigår. Man kanske kan likna det vid då man blir riktigt nervös ?!
8 januari, 2006 at 16:39 #1042919Anonym anvandareMemberMen
8 januari, 2006 at 17:59 #1042920Anonym anvandareMemberunis wrote:Roligt Kanske borde påpeka att jag är killeIllamående känslan övergår sen till hunger och det är alltid ´målet mellan frukost och lunch som det slår till. Är ngt skumt som försigår. Man kanske kan likna det vid då man blir riktigt nervös ?!
8 januari, 2006 at 18:34 #1042921Anonym anvandareMemberCalle Sirén wrote:Men är du säker på att du inte har mens Haha roligaste jag har läst på länge.. Haha
Skämt o sido, har du bra insulinkänslighet så kan du må mäkta dåligt om du käkar vissa typer av mat. Jag känner detta när jag käkar typ mycke godis. Mår sjukt illa.Ha det gött, Mvh Calle Sirén
hehe, jo kan medge att jag skrattade en del jag med. tänkte att jag kommer nog få ett liknande svar så jag måste ju skriva ner att jag är kille utifall. men minnet är bra men kort.
mjo, det håller jag med om, när jag käkat godis o pizza så mår ajg sjukt dåligt efteråt. dock är det inte så. jag tror det har med att göra att ibland är jag så trött så det tar ca 40 minuter för mig att äta min frukost, kan kanske ha ngt med det att göra, för det är gröten samt proteinshaken som jag sparar till sist med o äta då och får bara i mig vitaminer/mineraler/linfröolja/1 ägg och en banan, sen kommer resten ca 30-35 minuter senare. det va det som hände då jag mådde dåligt ivarje fall o så brukar jag inte göra.
Lev väl-.
9 januari, 2006 at 00:34 #1042922Anonym anvandareMemberJag kan också bli så illamående ibland. Förr blev jag det nästan varje dag, men då åt jag inte alls bra. Käkade alldeles för sällan och skräp..Nu kan jag bli det om jag äter köttfärs, av ngn anledning. Vet inte om det beror på att det är ganska mycket fett i kanske.. Men annars kan man ju bli det om man har typ magkatarr och så, kan det va det kanske?
Menscykeln haha den va fin!
5 februari, 2006 at 22:40 #1042923Anonym anvandareMemberHej. Magkatarr av kan ge illamånde utan logisk anledning, kolla upp det!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.