Illamående efter träning

Home Forums Skador och rehabilitering Illamående efter träning

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 16 through 26 (of 26 total)
  • Author

Ät något innan du dricker kreatinet, ta det inte på tom mage. Jag har mått illa i fall jag tar det på tom mage. Har läst att det kan irritera slemhinnorna i magsäcken och det kan leda till illa mående. Likadant är det om du tar vitamin-tabletter.

Eva-Lotta wrote:
    Gumman.. varför käkar du både 50g protein (shaken) och en swebar efter träning? Välj något av de två tycker jag… Jag hade valt proteinet.
    Sen drar du i dig ännu mer vätska när du dricker kreatinet.
    Kan vara så att din mage är välfylld helt enkelt.
    För jag får exakt samma symptom när jag äter och dricker hela tiden, kör ett stenhårt pass, dricker mina drinkar, tar en bar och sen ska man hem och äta… jag tvingar mig, jag klara av att äta men det är inte gott.
    NU finns det inget sånt problem på dieten och jag vet att i mitt fall beror det på det.
    Så det kan vara att all vätska, mat står dig upp i halsen.
    Brukar också äta ganska tät inpå passet, drar också i mig kolisar under passet när dom blir långa off.

Såhär är det för mig, jag har inte ont av det eftersom jag verkligen vill ha i mig all mat.

Hehe jag har gjort så här för ja ville testa om jag fick bättre resultat av att käka både kolh. och protte direkt efter träning. Har bara kört me kolh. förr. Men jag ska testa nu att ta en bar och en banan direkt efter träningen, har slutat me kreatin nu också så få se om det blir bättre. :)

kinx wrote:
    Jag har känt samma sak, men när jag började äta riktig mat ca 2 tim innan träningen så försvann mitt illamående som brukade komma i slutet av passet.

Ok. Jag äter rätt mkt ca en timme före passet och det brukar jag klara mig på. I slutet på passet är det sällan jag mår illa, utan det är när jag kommer hem och ska äta. Kan vara för att jag är så låg i brist på kolhydrater så jag börjar att få nåt sorts blodsockerfall. Som jag skrev ovan så ska jag därför testa att äta mer kolisar nu diekt efter träningen.

Dubbelpost

Dubbelpost

Mrcrowley wrote:
    Ät något innan du dricker kreatinet, ta det inte på tom mage. Jag har mått illa i fall jag tar det på tom mage. Har läst att det kan irritera slemhinnorna i magsäcken och det kan leda till illa mående. Likadant är det om du tar vitamin-tabletter.

Hmm intressant. Jag tar det iofs ihop med proteindrinken. Men under den period jag tar kreatin så tar jag det ju ibland bara med vatten, kan ju vara nåt sånt också som spelar roll, för jag har känslig mage, med magkatarr osv…
    Värt att tänka på! Tack! :)

Ja testa att äta något först. Jag mådde ju som sagt illa flera ggr när jag tog det på tom mage. Du som är känslig i magen ska kanske tänk extra på det. Hoppas att det löser sig för dig. :)

Med tanke att du häller i dig, vatten under passet (minst 1l), 50g prottein (blandas med kanske 0,5l vatten).. så är det 1,5l vatten.. det är klart att du blir mätt. Det blir man ju när man än drar i sig en stor läske flaska med vatten
    + att du har ätit ordentligt innan passet.
    Jag tyckte att jag läste att du även åt under passet.

Nu vet jag inte om jag är helt ute och cyklar med min uppskattning av vatten och matintag… men det låter som du redan har fått i dig redigt med bukfylla, klart att du inte är hungrig.

Du behöver ju inte hettsäta för att du tränat!

Baboom wrote:
    Med tanke att du häller i dig, vatten under passet (minst 1l), 50g prottein (blandas med kanske 0,5l vatten).. så är det 1,5l vatten.. det är klart att du blir mätt. Det blir man ju när man än drar i sig en stor läske flaska med vatten
    + att du har ätit ordentligt innan passet.
    Jag tyckte att jag läste att du även åt under passet.

Nu vet jag inte om jag är helt ute och cyklar med min uppskattning av vatten och matintag… men det låter som du redan har fått i dig redigt med bukfylla, klart att du inte är hungrig.

Du behöver ju inte hettsäta för att du tränat!

Hehe hetsäta vet ja inte… men så mkt vatten har jag jämt druckit och gör det hela dagarna och känner inte av nåt illamående då. Men att jag har ätit protein efter passena nu är typ det ända jag gjort annorlunda nu så jag gissar på att det är där felet ligget (även att jag ätit kreatin med det då kanske, om det inte är bra för magen). Äter under passet gör jag endast om jag börjar känna mig låg, händer väldigt sällan. Men idag ska jag iväg och köra ett pass så jag rapporterar senare hur det gick utan protein och kreatin efter passet. :)

Det verkar som om det var allt protein som gjorde så jag blev mätt (vet ej om kreatinet spelade roll, det kanske jag märker nästa gång jag börjar med det igen). Innan träningen idag (1 timme före) så åt jag gröt, mjölk och en liten proteinshake. Drack totalt 4 liter vatten före träning (under hela dagen) och ca 0,5 liter under träning. Direkt efter passet åt jag en banan och en Swebar. Ca 1 timme efter passet så åt jag riktig mat och det gick bra, helt utan illamående!!! :D

Tack för all hjälp! :)

Du ser!

Grattis och lycka till med träningen!

Viewing 11 posts - 16 through 26 (of 26 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.