Inflamation i axelmuskel

Home Forums Skador och rehabilitering Inflamation i axelmuskel

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Jag tror sig ha inflamation i axelmuskel, på båda sidor.
    Det är muskelfäste närmast halsen.
    Det ger till känna då och då under vardag.Det är liten liten området som ger till känna.
    Men konstiga är att när jag tränar axlarna eller bänkpress känns det inget alls!
    Jag kan träna tungt och ändå känns inte alls !
    Det är mest vid vila och man kommer igång med någonting i vardag som man känner av muskelfästen.
    Är det inflamation eller är det muskeltillväxt som sker ?
    Har ni någon tips att åtgärda inflamationer ?
    Jag har fått höra att det är bra att äta havsalger tabletter.
    Jag tänker köpa dessa tabletter.
    Eller har ni annan förslag ?:)

:emo-thumb Hej. Det kan vara teres som är spänd och påverkar nerverna som går ut i armen via axeln, det gör då mest ont på utsidan av armen och gör ont. Testa att massera teres hos en bra massör, det har hjälp mig!

REP wrote:
    Jag tror sig ha inflamation i axelmuskel, på båda sidor.
    Det är muskelfäste närmast halsen.
    Det ger till känna då och då under vardag.Det är liten liten området som ger till känna.
    Men konstiga är att när jag tränar axlarna eller bänkpress känns det inget alls!
    Jag kan träna tungt och ändå känns inte alls !
    Det är mest vid vila och man kommer igång med någonting i vardag som man känner av muskelfästen.
    Är det inflamation eller är det muskeltillväxt som sker ?
    Har ni någon tips att åtgärda inflamationer ?
    Jag har fått höra att det är bra att äta havsalger tabletter.
    Jag tänker köpa dessa tabletter.
    Eller har ni annan förslag ?:)

Ta en titt i en anatomi bok om du har ngn till hands och beskriv därifrån vart smärtan sitter och när den uppkommer så kan du säkert få ett bättre svar.

Tack för era svar !
    Jag tar till mej all tips.
    Min naprapat visade en grafisk bild av just denna onda jag känner av.
    Det visar att vissa små senor som håller ihop små skelettbitar? just under huden av axel av båda sidor. Så jag har fått behandling mot det.
    Mina känningar är bara just under huden på axlarna (inte vid sidan om, det är översta, högsta). Jag har aldrig blivit drabbad av det. Men nu satsar jag byggning på allvar efter barnen blivit vuxen. Nu har jag tid över ;)
    Jag är fortfarande inte blivit helt bra. Under utövande känner jag inte alls !
    Jag kan alltså kämpa på med tunga vikterna bänkpress!
    Känner ni igen ?
    Tipsa mej hur jag ska gå runt det.
    Tack för toppen forum !

Fortfarande har jag känningar av smärtor närmaste huden.
    Se mina tidigare inlägg.
    Jag kan fortfarande lyfta mycket tungt bänktpress eller axellyft.
    Jag får inga känningar av det, bara när det gäller under sömn eller jag klämmer på axel.

Jag vill gärna veta om någon av er känner igen ?
    Hur har ni då åtgärdat åt ?

Tacksam för enkla tips (de kan betyda mycket :emo-thumb )

Jag har haft inflammation i kapseln i axlen, tror den heter rotatorn. Jag fick massage o stretching, hjälpte ganska bra. Det låter lite som min värk. Jag kunde vakna på natten om jag hade legat på axeln. Är du trång i axeln? Kör rotatorcuff utåt men endast med väldigt lätta vikter. Kolla hos en idrottsmassör. Lycka till.

Tee wrote:
    Jag har haft inflammation i kapseln i axlen, tror den heter rotatorn. Jag fick massage o stretching, hjälpte ganska bra. Det låter lite som min värk. Jag kunde vakna på natten om jag hade legat på axeln. Är du trång i axeln? Kör rotatorcuff utåt men endast med väldigt lätta vikter. Kolla hos en idrottsmassör. Lycka till.

Tack för dina tips ! Jag ska kolla upp !
    Jag har samma problem som du att man vaknar på natten när man har legat på axeln….
    Vad är rotatorcuff utåt ?
    Tacksam för din svar…

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.