Home › Forums › Skador och rehabilitering › Inflamation i foten?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
12 februari, 2006 at 15:37 #433639Anonym anvandareMember
Hej allihopa, jag heter Kimbely och är ny här en mycket trevlig sida måste jag säga.
Jag har hållt på med styrketräning endast två år och äntligen börjar de hända något Självklart kan ju inte allt gå som en dans, jag har nämligen ont i min fot när jag vinkar den utåt och under en lång period isommras kunde jag nästan inte gå på foten men de stoppade mig inte från att träna. Detta går i perioder och smärtan går ut mot hälsenan och uppåt.
En kunnig träningskompis sa att de kunde vara en inflamation i min fot. Jag har aldrig tagit mig mod till att gå till en hälsocentral eller ens kolla upp foten eftersom de kommer och går hela tiden.
Någon som varit med dom något liknande eller har någon aning om vad de kan vara eller kankse varit med om samma sak, så skriv gärna en rad.MVH
Kimbely12 februari, 2006 at 15:37 #64010Anonym anvandareMember12 februari, 2006 at 16:10 #433640Anonym anvandareMemberJag har varit med om något liknande som jag inte heller gick för att undersöka men som jag är säker på var en inflammation. I mitt fall var det i högra foten precis inunder fotknölen (låter det ens förståeligt?). Jag åt anti-inflammatoriska tabletter och lindade foten ett tag tills det gick över. Inflammationen höll i sig ett par månader, i mer eller mindre lindrigare form, men det senaste halvåret har jag inte känt något alls. Låter det bekant?
12 februari, 2006 at 16:11 #433641Anonym anvandareMemberoops …
12 februari, 2006 at 17:59 #433642Anonym anvandareMemberJag gick och undersökte min fot när det gjorde ont i november fick diagnosen inflammation och att jag skulle käka ipren. Smärtan gick över veckan innan jul och då skulle jag också sluta med ipren men efter några dagar kom smärtan igen och min läkare skrev ut starkare med. och efter 3 veckor med det så var foten fin igen och nu funkar den.
12 februari, 2006 at 22:40 #433643Anonym anvandareMemberhakkon wrote:Jag gick och undersökte min fot när det gjorde ont i november fick diagnosen inflammation och att jag skulle käka ipren. Smärtan gick över veckan innan jul och då skulle jag också sluta med ipren men efter några dagar kom smärtan igen och min läkare skrev ut starkare med. och efter 3 veckor med det så var foten fin igen och nu funkar den.Okej, jobbigt. Så ditt råd är att käka ipren? Men de är under träning och när jag går jag har ont. jätte jobbigt. Får prova med de då, tack!
12 februari, 2006 at 22:43 #433644Anonym anvandareMemberJa, de känns verkligen bekant. Tränade du då under den tiden eller tog du de lugnt ett tag? Jag har tränat hela tiden och de går upp och ner från dag till dag nästan. Men blir de inte bättre så får jag gå och kolla upp de och ta något smärtstillande. tack
/K13 februari, 2006 at 02:54 #433645Anonym anvandareMemberkimbely wrote:Okej, jobbigt. Så ditt råd är att käka ipren? Men de är under träning och när jag går jag har ont. jätte jobbigt. Får prova med de då, tack!Körde med ipren morgon, middag, kväll och undvek att belasta fötterna.. dvs bara sittande och liggande övningar i styrketräningen och gå och stå så lite som möjligt.
När jag fick de starkare sakerna så undvek jag träningen helt och fortsatte att undvika att gå och stå.
13 februari, 2006 at 08:57 #433646Anonym anvandareMemberkimbely wrote:Ja, de känns verkligen bekant. Tränade du då under den tiden eller tog du de lugnt ett tag? Jag har tränat hela tiden och de går upp och ner från dag till dag nästan. Men blir de inte bättre så får jag gå och kolla upp de och ta något smärtstillande. tack
/KJag tränade men undvik belastning av foten så gott det gick. Det var bland annat då jag började med spinning då det var den enda förbränningsträningen jag kunde gå på som var skonsam mot foten. Du kan ju redan nu börja ta Ipren och undvika onödig belastning av foten för att se om det inte blir bättre.
Hoppas det blir bättre!
14 februari, 2006 at 17:35 #433647Anonym anvandareMemberokej, Jag brukar inte ta ipren och så om de inte är riktigt illa. Just nu kan jag liksom stå ut med smärtan, men jag ska prova om någon vecka när den riktiga värken kommer igen!:up:
15 februari, 2006 at 21:31 #433648Anonym anvandareMemberVälkommen hit kimbely!
16 februari, 2006 at 15:35 #433649Anonym anvandareMemberde tackar jag för
16 februari, 2006 at 21:57 #433650Anonym anvandareMemberKom på att jag tejpade foten också när det var som värst för att få avlastning. Körde enligt bilden nedan.
[img=http://home.student.uu.se/l/laha8103/larsa/bilder/2005/blog/tejpning.jpg]
20 februari, 2006 at 12:36 #433651Anonym anvandareMemberdu har nog tyvärr bara några veckor kvar att leva
22 februari, 2006 at 18:02 #433652Anonym anvandareMemberja, de tror jag med. Men de börjar redan kännas bättre. Jag går inte lika mycket som jag gjorde tidigare. Men de är ju nu man börjar gå ut på promenader osv så de känns lite tråkigt.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.