Home › Forums › Skador och rehabilitering › Inflammation?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 januari, 2007 at 13:31 #87239Anonym anvandareMember18 januari, 2007 at 13:31 #919616Anonym anvandareMember
Hallå där!! har ett litet problem som jag vet kan bli ett stort. Det är nämligen så att jag började dieta för lite mer än 2 veckor sedan och började då med morgonpromenader varje dag. En dag så märkte jag att jag hade jätteont i hälsenan, kändes som att det skulle gå av. Jag frågade min coatch PJ vad det kunde vara och han sa att det var en inflammation kan det stämma?. Nu har den börjat blivit bättre men nu känns det som ”grus” som knakar i hälen/senan. Vad ska jag göra? har inte tid att vila då tävlingen är om 11 veckor!!. Jag har gått på precis som vanligt meds kardio och promenader men finns det något annat sätt an att bara vila för att den ska läka? .
Skulle behöva snabba svar!!
18 januari, 2007 at 13:58 #919617Anonym anvandareMemberLägg is på hälsenorna efter träning och på kvällarna.
Du kan även växla kallt/varmt för ökad blodcirkulation.
Kombinera med antiinflamatoriskt 3 ggr per dag.
Testa smörja in med voltaren se om det hjälper.Jag tar helst själv inga tabletter eller smörjer in innan träning, föredrar att kunna känna smärtan så man inte övertränar.
Sen kan en liten förändring som hälkilar i vissa falla underlätta väldigt mycket om man har för dålig rörlighet i fotleden, testa det.
Cykla eller simma några dagar för att ge hälsenan lite vila.
Träna rörlighet, styrka, stretching utan smärta som rehabilitering.Du kan alltid dra ner mer på kosten och köra mindre kardio ett tag nu någon vecak elelr två.
Lycka till på tävlingen.PS. Det kan vara en skada på själva senan också, ruptur, men om du inte skadat dig på något traumatiskt sett så låter det itne så troligt, hälsenan är väldigt stark. DS.
18 januari, 2007 at 14:39 #919618Anonym anvandareMemberTack så jättemycket för det utförliga svaret. Ska testa det:D
wesaft wrote:Lägg is på hälsenorna efter träning och på kvällarna.
Du kan även växla kallt/varmt för ökad blodcirkulation.
Kombinera med antiinflamatoriskt 3 ggr per dag.
Testa smörja in med voltaren se om det hjälper.Jag tar helst själv inga tabletter eller smörjer in innan träning, föredrar att kunna känna smärtan så man inte övertränar.
Sen kan en liten förändring som hälkilar i vissa falla underlätta väldigt mycket om man har för dålig rörlighet i fotleden, testa det.
Cykla eller simma några dagar för att ge hälsenan lite vila.
Träna rörlighet, styrka, stretching utan smärta som rehabilitering.Du kan alltid dra ner mer på kosten och köra mindre kardio ett tag nu någon vecak elelr två.
Lycka till på tävlingen.PS. Det kan vara en skada på själva senan också, ruptur, men om du inte skadat dig på något traumatiskt sett så låter det itne så troligt, hälsenan är väldigt stark. DS.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.