Home › Forums › Skador och rehabilitering › Inflammation i armbågsleden – 10 månader
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 november, 2009 at 20:56 #499510Anonym anvandareMember
Hej, har snart gått 10 månader sedan jag började få ont i armbågen när jag sträcker ut och in armen. Då skadan kom kändes det som att något ryckte i armbågen och det gjorde otroligt ont. Efter det fick jag käka en massa diclofenak tabletter som fick bort inflammationen men den kom tillbaka då jag började träna igen. Nu har jag haft ont sedan i mars och varit på både vanlig röntgen och magnet röntgen. MRIn visade att jag hade en inflammation i armbågsleden och har nu fått en kortisoninjektion som inte har hjälpt.
Undrar nu om någon här kan komma med några ideér eller hjälp på något sätt.
Tack på förhand.
26 november, 2009 at 20:56 #68960Anonym anvandareMember26 november, 2009 at 21:29 #499511Anonym anvandareMemberFörsök fundera ut vad som gett inflammationen från början.
Se över din träning, kanske låga vikter och många reps funkar?
Om den inte klara ens den belastningen så kör låga vikter och låga reps, det ger bättre effekt än ren vila.
Gå till sjukgymnast, kiropraktor eller naprapat och få en behandlingsplan.
Fortsätter du nöta på det kommer det bara bli värre26 november, 2009 at 22:21 #499512Anonym anvandareMemberTror inflamationen kommit pga överbelastning.
Har varit hos sjukgymnast och försökt hitta någon behandlingsplan men inget passade, har även testat akupunktur vilket inte hjälpte.26 november, 2009 at 22:29 #499513Anonym anvandareMemberFörstår hur du menar, men överbelastning kan komma från felaktig teknik i tricepsövningarna, felaktig teknik i bröst och axelövningarna, dåligt träningsupplägg med för tung träning eller för mycket träning, överbelastning via arbetet mm.
Vad hade sjukgymnasten för behandlingsplan och varför funkade den inte?14 december, 2009 at 10:37 #499514Anonym anvandareMemberinnel wrote:Tror inflamationen kommit pga överbelastning.
Har varit hos sjukgymnast och försökt hitta någon behandlingsplan men inget passade, har även testat akupunktur vilket inte hjälpte.Jag har ett kanontips.. åk till en hästaffär och fråga efter racing linement alt ARNIKA linement..Mkt mkt billigare än att köpa linement till människor..Här kostar 1 liter strax under 100 kronor:)
Och det ’r krut i racing linementet vill jag lova, jag brukar massera in detta 1 gång i timmen och när jag går och lägger mig tar jag och fuktar en handduk och lindar in den mot skadan.
Detta har iallafall alltid hjälpt mig.. ett annat hett tips är att köpa back on track armbågsskydd dom gör också underverk med sin kropp=)
Sedan framförallt.. träna rätt så slipper du få skador..
14 december, 2009 at 19:46 #499515Anonym anvandareMemberinnel wrote:Undrar nu om någon här kan komma med några ideér eller hjälp på något sätt.Tack på förhand.
Undvik alla rörelser som gör ont. Träna övriga kroppen(aktiv vila).
Tar ca 2-3 månader för en inflammation att bli kronisk! den kommer inte att läka så länge du fortsätter med det som orsakar den/håller den aktiv.
15 januari, 2010 at 11:51 #499516Anonym anvandareMemberVincent Qvarfordt wrote:Förstår hur du menar, men överbelastning kan komma från felaktig teknik i tricepsövningarna, felaktig teknik i bröst och axelövningarna, dåligt träningsupplägg med för tung träning eller för mycket träning, överbelastning via arbetet mm.
Vad hade sjukgymnasten för behandlingsplan och varför funkade den inte?Någon felaktig teknik handlar det inte om då jag utför övningarna sakta och med noggrannhet, men däremot för mycket träning skulle jag tro. Behandlingsplanen har varit att stärka armbågen bara och försöka få bort eventuell vätska.
15 januari, 2010 at 11:52 #499517Anonym anvandareMemberBlobas wrote:Jag har ett kanontips.. åk till en hästaffär och fråga efter racing linement alt ARNIKA linement..Mkt mkt billigare än att köpa linement till människor..Här kostar 1 liter strax under 100 kronor:)Och det ’r krut i racing linementet vill jag lova, jag brukar massera in detta 1 gång i timmen och när jag går och lägger mig tar jag och fuktar en handduk och lindar in den mot skadan.
Detta har iallafall alltid hjälpt mig.. ett annat hett tips är att köpa back on track armbågsskydd dom gör också underverk med sin kropp=)
Sedan framförallt.. träna rätt så slipper du få skador..
Har också tänkt på liknande men sjukgymnasten sa att linnement o sånt där inte skulle hjälpa och inte kommer åt inne i leden..
15 januari, 2010 at 11:54 #499518Anonym anvandareMemberFabrice wrote:Undvik alla rörelser som gör ont. Träna övriga kroppen(aktiv vila).Tar ca 2-3 månader för en inflammation att bli kronisk! den kommer inte att läka så länge du fortsätter med det som orsakar den/håller den aktiv.
Alla säger olika, sjukgymnasten och läkaren påstod att de inte skulle kunna bli kroniskt, men om så är fallet, va kan jag göra då? Tror ni det är möjligt att få operation, och om det ens är möjligt att få? För jag kan ju inte leva med denna skadan då jag nyligen fyllt 18..
27 januari, 2010 at 09:34 #499519Anonym anvandareMemberEdit: …läste såklart fel i början, så igonerara mitt tips.
29 januari, 2010 at 14:58 #499520Anonym anvandareMemberfick ett råd av en gammal gymräv, 15gr gurkmeja/dag på 5 portioner…har haft ont över en månad men fick bort det på 5dagar så är nästan helt bra nu med 1 v på gurkmeja:up:
googla på det så får du se29 januari, 2010 at 19:51 #499521Anonym anvandareMemberHenrik Lindh wrote:fick ett råd av en gammal gymräv, 15gr gurkmeja/dag på 5 portioner…har haft ont över en månad men fick bort det på 5dagar så är nästan helt bra nu med 1 v på gurkmeja:up:
googla på det så får du seTänk va dom kan dom där gamla rävarna
Gurkmeja fungerar fruktansvärt bra mot inflammation.30 januari, 2010 at 01:35 #499522Anonym anvandareMemberTobbe K wrote:Tänk va dom kan dom där gamla rävarna
Gurkmeja fungerar fruktansvärt bra mot inflammation.eller hur:emo-thumb
ja jag trodde fan inte att det skulle funka såpass bra,men nu rätar jag ut armen utan att det gör ont…fan tobbe,ska vi in i hälsokostbranchen? vi blir rika8)31 januari, 2010 at 12:07 #499523Anonym anvandareMemberVart får man tag på gurkmeja? På en vanlig stormarknad?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.