Home › Forums › Skador och rehabilitering › Inflammation i handled!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 november, 2005 at 19:59 #1056701Anonym anvandareMember
Första inlägget 😮 !
Har också problem med mina handleder…provade Apotekets Glukosamin men magen verkar inte vara med på noterna. Något tips?
4 november, 2005 at 11:00 #1056702Anonym anvandareMemberBlev övertränad i underarmarna när jag körde hård period och dessutom jobbade som diskare på en stor bar förra sommaren…ingen bra kombination. Jag undrar om ni tränar underararna? Isåfall sluta med det, det hjälpte för mig. Trots att jag inte jobbade kvar där så tog det typ…2-3 månader innan underarmarna hade hämtat sig, men sen dess så tränar jag inte underarmarna, dom växer bra ändå av alla olika övningar man kör.
Bara ett tips…5 november, 2005 at 12:48 #1056703Anonym anvandareMemberTjena Jossan
Jag tror att att vi f5 november, 2005 at 13:12 #1056704Anonym anvandareMemberTack Jesper:p Du e snäll du, du lär nog få…. ses på gymmet!!
Ja skyller på handleden så du ska få lite försprång;)6 november, 2005 at 19:50 #1056705Anonym anvandareMemberAlm wrote:Blev övertränad i underarmarna när jag körde hård period och dessutom jobbade som diskare på en stor bar förra sommaren…ingen bra kombination. Jag undrar om ni tränar underarmarna? Isåfall sluta med det, det hjälpte för mig. QUOTE]
Så man ska alltså inte träna underarmarna menar du? Det gör jag iof sällan ( Så tråkigt!) men trodde att det var därför som mina handleder tog stryk.. Jag lyfter ju trots allt rätt tungt när jag kör biceps15 november, 2005 at 06:48 #1056706Anonym anvandareMemberHar just varit hos läkare för liknande problem, har dock inflamation från armbågen och ut i lillfingret/ringfingret så jag fick en hård dom med total-vila som resultat…. blev ”hotat” med att få handleden fixerad. Dock så var det (enligt läkaren) mkt bättre om man har ont än om man tappar känseln, i mitt fall har jag ont mot armbågen, men i handen och ut i fingrarna tappar jag känseln/domnar….. tydligen ska det finnas risk för nervskador då så det lät inte så bra. Nu är det Voltaren som gäller (piller, ej salva) under 3 veckor framåt samt vila……
21 november, 2005 at 15:43 #1056707Anonym anvandareMemberHoppas att de g
24 november, 2005 at 18:00 #1056708Anonym anvandareMemberhar samma prob, haft det i cirka 2 m
9 december, 2005 at 21:47 #1056709Anonym anvandareMemberJag vill bara säga var försiktig när du har problem med handlederna med att styrketräna oavsett vad läkarna säger, jag vet.
Skadade min vänstra handled i juni förra sommaren och kollade den på en vårdcentral fick svar att jag hade en inflamation och råd om att äta ipren, sen 5 månader efter skadan så skulle in i lumpen fick handleden kollad, den var bruten. Hade blivit väldigt allvarligt skadad av träning så fick operera akut och göra en bentransplantation sen 4 månader med gips från fingertopparna upp till axeln, inte kul…tappade alla muskler man hade haft, gick från 99 till 82 kg efter 6 månader utan styrketräning (för överkroppen) + att man la på sig en jäkla massa fett…så var försiktig bara…har stora problem fortfarande med dålig rörelse och ingen styrka… -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.