Inflammerade bicepsfästen

Home Forums Skador och rehabilitering Inflammerade bicepsfästen

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Efter ett sjukt lätt pass bicar fick jag svinont i fästena (nedre). Har haft det i en vecka, smörjer med Ipren-salva, men ingen bättring. Kör på som vanligt men exkluderar såklart biceps och rygg från träningen. Är nu lite orolig att tillståndet ska bli kroniskt! Bör jag helt vila från träning? Bör jag köra kardio istället? Vinner jag ngt på ett läkarbesök (förutom timmar av väntan och debiterat konto)? Tips uppskattas?

Att få konstaterat vad det är vore inte fel, då kan du iallafall kurera dig rätt

DavidN wrote:
    Att få konstaterat vad det är vore inte fel, då kan du iallafall kurera dig rätt

Naturligtvis. Är bara lite tveksam till vilket värde ett läkarbesök skulle generera. Är rätt säker på en snabb diagnos – överträning med inflammation som följd – behandla med antiinflammatoriskt utan recept. Har du hört den förut? Bicepsfästena är inflammerade, detta hyser jag inga tvivel kring. Är däremot tveksam hur jag ska förhålla mig till träningen under behandlingen.

Jo det är säkerligen precis så det lär gå till, men det kan vara skönt att få nåt recept för att få billigare antiinflammatorisk medicin. En vecka låter lite drygt länge, ungefär där gränsen går för mig att göra nåt drastiskt.

Tillåter aldrig något att påverkar mitt allmäntillstånd eller livskvalitet sålänge det inte är oundvikligt (gå med gips).

Alla drag och bicepsövningar är ju att glömma tills du känner bättrning, säkert kan du motionera armen med blodcirkulerande träning efter första fasen av inflammationen.

Dr. Arne?

Mmmm. Du har nog rätt i att ngt receptbelagt med lite mer krut i är att föredra i det här läget. Får nog ringa och hetsa ngn läkarmottagning ändå.

Prova med hästliniment, den fungerar klockrent när det gäller att värma upp muskler och annat som värker.
    Det heter hästliniment för tävlingshästar och finns bl.a. på Granngården
    (En genomskinlig flaska med blå text)

Björn Ö wrote:
    Prova med hästliniment, den fungerar klockrent när det gäller att värma upp muskler och annat som värker.
    Det heter hästliniment för tävlingshästar och finns bl.a. på Granngården
    (En genomskinlig flaska med blå text)

Mmmm…låter ju skitbra hörrudu Alltid bra att plocka prylar från veterinärhyllan för självbehandling…INTE!!! Har hursomhelst fått generisk Voltaren utskriven, inne på andra veckan snart, så jag hoppas att det ska hjälpa. Inte helt bra ännu dock. Vore jävligt trist med ett återbesök:(

Cicero wrote:
    Mmmm…låter ju skitbra hörrudu Alltid bra att plocka prylar från veterinärhyllan för självbehandling…INTE!!! Har hursomhelst fått generisk Voltaren utskriven, inne på andra veckan snart, så jag hoppas att det ska hjälpa. Inte helt bra ännu dock. Vore jävligt trist med ett återbesök:(

Du behöver inte oroa dig för hästlinimentet, det är en klassiker – inget farligt.
    Vi använde det mycket i kampsporten för 10 år sedan redan.:up:

MaF wrote:
    Du behöver inte oroa dig för hästlinimentet, det är en klassiker – inget farligt.
    Vi använde det mycket i kampsporten för 10 år sedan redan.:up:

Åh fan. Hardcore8) Kanske ska testa som efterbehandling då, om mitt vanliga liniment inte biter. Tack för tipset båda två hursomhelst!

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.