- This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Influensavaccination?
Har läst att årets influensa ska bli värre än vanligt och tänkte höra om ni brukar vaccinera er för detta? Själv har jag relativt lätt för att bli sjuk och skulle därför uppskatta en frisk vinter med massa styrketräning. Hur påverkas kroppen av vaccinationen förutom att motståndskraften till influensa ökar? Blir träningen eller resultaten lidande pga vaccination, kanske ökad trötthet, sänkt proteinsyntes etc?
Själv så brukar jag ha svårt att bli förkyld, dock så har mitt företag bjussat på dessa sprutor sista åren, så har man som du en tendens att bli lätt sjuk så kanske det kan vara värt att vaccinera sig. Blir man förkyld denna årstid så brukar det gå i cykler vilket gör man inte blir riktigt frisk förrän framåt vårkanten.
Får alltid så!:evil: men jag tränar ändå:whistle:
Jag tror bestämt ni blandar ihop influensa och förkylning nu. Förkylning finns det inga vaccin mot.
självklart gör det inte det.
Vad heter det aktiva ämnet man får i en vaccination?
Antigener (”motmedel”) mot viruset i fråga. Vilka antigener beror på aktuell influensastam.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY