Home › Forums › Skador och rehabilitering › Info om skador på rotatorcuffen och rehab av denna
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14 mars, 2010 at 20:15 #57999Anonym anvandareMember14 mars, 2010 at 20:15 #325088Anonym anvandareMember
Ska dra ihop ett skolarbete om skador inom idrotten jag sysslar med, vart såklart rotatorcuffen!
Så hjälp och info om Rotatorcuffen bla,
Skademekansim, hur skadan uppstår och vad den består i
Symtom
Prognos – hur stor chans att bli bra igen?
Behandling av skadanKom med vad ni har
(Hoppas axon sitter online på forumet:whistle:)
19 mars, 2010 at 15:31 #325089Anonym anvandareMemberGoogla
19 mars, 2010 at 16:08 #325090Anonym anvandareMemberJag översätter ditt inlägg så fler än Arne förstår.
Hej, kan någon göra mitt skolarbete om rotatorcuffen?
19 mars, 2010 at 18:14 #325091Anonym anvandareMemberOch Martin är förövrigt bannad härifrån så där lär du inte få någon hjälp!
Sedan är rotatorcuffen ett sjukt luddigt och stort område som omfattar ett flertal muskler där olika skador uppstår på olika sätt och all behandling skiljer sig från skada till skada!
Prognosen skiljer givetvis också beroende på vilken typ av skada som drabbat rotatorcuffen!
20 mars, 2010 at 14:00 #325092Anonym anvandareMemberDet finns mycket intressant att säga om rotatorkuffen och dess funktion mm hos tex olika arter…
20 mars, 2010 at 17:12 #325093Anonym anvandareMemberArne Persson wrote:Det finns mycket intressant att säga om rotatorkuffen och dess funktion mm hos tex olika arter…Hahaha, du och dina ben! :emo-thumb Är det en jämförelse mellan olika primater nu igen?
Anatomin runt våra axlar med utseendet på acromion, tuberculum major, och scapula är verkligen inte optimalt anpassat för ett liv i upprätt stående position.
Lite intressant och det finns teorier om att t.ex acromion ser ut som det gör för att vi gått på alla fyra en gång i tiden och att det är anpassat utefter detta!21 mars, 2010 at 15:14 #325094Anonym anvandareMemberjaaa förväntade mej inte så mkt seriösa svar så ja drog ihop skiten lite fort istället…..
27 mars, 2010 at 23:18 #325095Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Och Martin är förövrigt bannad härifrån så där lär du inte få någon hjälp!Sedan är rotatorcuffen ett sjukt luddigt och stort område som omfattar ett flertal muskler där olika skador uppstår på olika sätt och all behandling skiljer sig från skada till skada!
Prognosen skiljer givetvis också beroende på vilken typ av skada som drabbat rotatorcuffen!
What? Varför är han bannad?
28 mars, 2010 at 11:31 #325096Anonym anvandareMemberleiflennart wrote:What? Varför är han bannad?Han har väl brutit mot forumsreglerna för många gånger och till slut blev han bannad!
Så här skrev Marcus:
Marcus Syvertsen wrote:Alla som öppet bryter mot regler trots rapp över fingrarna och gärna bryter mot samma regel flera gånger åker ut – så enkelt är det. Det handlar om vad vi ser och inte, om du har sån djävla koll på allt är det bara att rapportera. Ingen ser att du skvallrar, jag lovar.Det var jag som bannade Martin, för övrigt. Ta gärna diskussionen med mig om du vill. Jag svarar på allt du vill veta.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.