Irriterad rygg under bicepscurl dagen efter vaccin

Home Forums Skador och rehabilitering Irriterad rygg under bicepscurl dagen efter vaccin

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Hallå! För två dagar sedan tog jag vaccinet. Valde att inte träna samma dag eftersom jag kände mig lite hängig samt visste att min kropp behövde energi för att bilda antikroppar ohc förmodligen inte skulle orka med att bygga upp sig efter mitt pass. I vilket fall så körde jag efter lite om och men ett pass idag. Jag kände mig lite hängig innan, kollade tempen och hade ingen feber så jag bestämde mig för att köra på. Uppvärmningen kändes ok, uppvärmningsseten på hantlarna med men när jag gick upp till 250rna i bicepscurl kändes det konstigt i ryggen, ingen direkt smärta, det var liksom en irriterande känsla som inte brukar vara där. Sådan skit gör mig förbannad! Jag skulle inte säga att jag har dålig form, måhända vrider jag mig lite åt det håll som jag curlar när jag drar upp tunga vikter men det är inget jag känt av innan. Undrar vad det är för skit, kanske är det bara något som är förknippat med det förbannade vaccinet (skulle aldrig tagit skiten), att muskelfästen och så lätt kan bli lite inflammerade? Ska man gå till sjukgymnast tro? Det känns inte alls när jag sitter eller står eller går, endast när jag kör hantelcurls med vikter över 20 kg eller ez-bar curls med vikter över 35. Hoppas skiten går över, suck.
    Jag kan ju tillägga att jag har haft lite problem med abdominis transversus och därför haft lite problem med ryggen men den känsla som jag fick idag härstammade liksom från ryggraden längre upp, typ i mitten). Någon som varit med om något liknande? Kanske också ska tillägga att det kändes bättre om jag andades ut och sög in magen vid naveln (aktiverade djupgående masmuskulaturen) och utförde övningen med lägre vikter, detta hjälpte dock inte med de tyngre. Tacksam för svar! Peace!

Tacksam för svar :).

Kan ju tillägga att 5 dagar har gått och att jag fortfarande känner av det, en kille på gymet (tror han är sjukgymnast) trodde att mina leder, muskelfästen och så blivit lite inflamerade av vaccinet och att det är därför som det kring kotorna känns ltie irriterat. En annan sade dock att han inte hade hört att vaccinet kunde ha sådana effekter? Vad bör jag göra för att slippa detta? Jag kan träna på men det känns fortfarande lite obehagligt, what to do? Snälla kan någon svara?

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.