- This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › isolerings övning för korsryggen?
Jag skulle gärna uppskatta om någon har en bra övning där jag kan träna en isoleringsövning för ena delen av korsryggen. Något om isolerar riktigt bra.
Hypterexstensions.
[http://www.muscles.se/styrkeovningar/hyperextensions-hyperstrack/]
Ena sidan av korsryggen. Ska tänka vidare lite.
vinkla kroppen åt sidan!
Vad har du för syfte med en sådan övning? (och säg nu för gud skull inte att du har inte där…)
Vad menar du med det där? Jag förstod absolut ingenting.
Hur som helst så misstänker jag att det inte går att isolera ena erector muskeln. Känns som att det blir ungefär samma sak som att försöka isolera yttre bicepshuvudet.
Hängande ryggflexion där du koncentrerar på att kontrahera ena sidan utav erector spinae bara vilket kommer leda till att du drar upp dig lite snett.
Fullständig isolering kommer aldrig ske, men du kan välja att aktivera ena sidan lite mer än andra.
Förslagsvis kan du testa att på en hederlig modell (där benen är paralella med golvet) testa att bara sätta fast ena benet. Då blir det mer belastning på den sidan. Prova!
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY