Home › Forums › Skador och rehabilitering › Jag får bara ondare och ondare i underarmen
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14 september, 2009 at 10:12 #608877Anonym anvandareMember
Om det är ”hela” underarmen så måste du helt klart palla dig iväg till någon för att pin-pointa vad och var du har ett problem. ”hela underarmen” måste nog arbetas ner till problemregioner.
14 september, 2009 at 11:21 #608878Anonym anvandareMemberDavid Nordin wrote:Om det är ”hela” underarmen så måste du helt klart palla dig iväg till någon för att pin-pointa vad och var du har ett problem. ”hela underarmen” måste nog arbetas ner till problemregioner.Jag testar och vila och sedan startar försiktigt. Händer det igen/inte hjälper med vila så går jag.
14 september, 2009 at 15:59 #608879Anonym anvandareMemberSmåbarnspappan wrote:Jag testar och vila och sedan startar försiktigt. Händer det igen/inte hjälper med vila så går jag.Bra! Men jag skulle definitivt byta ut den smärtande övningen när du ”startar om”.
14 september, 2009 at 16:25 #608880Anonym anvandareMemberLarsa wrote:Bra! Men jag skulle definitivt byta ut den smärtande övningen när du ”startar om”.Ja, det känns som en bra id’e. Jag har alltid haft lite problem när jag tränat biceps, jag har t.ex aldrig kunnat köra med en sån där bicepsbänk, det har gjort ont i handleden direkt.
15 september, 2009 at 16:49 #608881Anonym anvandareMemberDagens pass var inte roligt. Det smärtade när jag skulle lyfta hantlarna. Alltså inte när jag tränade med dom utan när jag bar dom till bänken.
26 september, 2009 at 15:17 #608882Anonym anvandareMemberÄr det en ilande smärta längs med armbågsbenet (ulna)?
Isf kan det vara en inklämning av ulnarisnerven. Har haft en jäkla massa problem med det själv och inga svar på vad det kunde vara stämde riktigt bra in på det jag kände. Men det var någon här som skrev om det i en liknande tråd för några år sen.
Det började när jag tränade biceps tungt med rakstång så undvik rakstången om du känner detta.[http://www.akademiska.se/templates/page____33740.aspx]
Har du haft stickningar/domningar i lillfingret eller ringfingret?
19 oktober, 2009 at 10:58 #608883Anonym anvandareMemberJag får smärtor i underarmen när jag kör rak stång, i båda armarna. Har haft träningsuppehåll och får tillbaka samma smärta oavsett.
Underlättar om jag kör ez stång och smalt grepp, samt när jag avslutat settet så slappnar jag sakta av i fingrarna/underarmarna istället för att bara släppa stången direkt.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.