Home › Forums › Skador och rehabilitering › Jätteont i överarmen/axel vid träningen
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 april, 2009 at 17:37 #64455Anonym anvandareMember7 april, 2009 at 17:37 #447926Anonym anvandareMember
Under träningspasset igår började jag med att värma upp lite, sedan som vanligt kör jag bröst på måndagar och började med Hantelpress på 28kg vardera hantel, vilket jag kört på för andra veckan nu!
Efter det fortsatte jag till Cable, och körde ett set 8rep på 35kg vardera i kryssdrag.
vid andra set:et fick jag jätteont i överarmen/axlen, en smärta jag inte känt på innan. Kan inte riktigt förklara EXAKT var i armen/axeln det är eftersom att jag inte riktigt själv känner EXAKT var smärtan befinner sig, och jag provade köra sista set:et men fick avbryta träningen och gå hem då jag tappade all min kraft i vänster armen och det smärtade under dagen efteråt, köpter ”Voltaren” på apoteket för det rekommenderade dem mig och jag fick absolut inte träna mer denna veckan sade dem! 😥
Kanske väldigt svårt för er att förklara eller veta vad som har hänt med min arm, men är det någon som har förslag eller om någon vet vad det kan vara så skriv gärna det här! :up:Tack på förhand /Figgeh
7 april, 2009 at 19:02 #447927Anonym anvandareMemberskulle gissa på en lättare bristning. Som dom sa, smörj in med voltaren gel istället för tabletter (tycker att tabletterna inte e vidare snälla mot magen) och vila en vecka iaf
8 april, 2009 at 00:27 #447928Anonym anvandareMembervet ju självklart inte hur stark du är men att börja på 28kg hantelpress kan ju vara lite mkt, börja med väldigt lätt så musklerna får komma igång.
8 april, 2009 at 17:35 #447929Anonym anvandareMemberTackar för svar, började ju såklart med uppvärmningen på 12 kg vardera hantel!
och har ökat från 16-28kg på 2½ månad! Tackar så mycket!8 april, 2009 at 19:47 #447930Anonym anvandareMemberHar du ökat såpass snabbt med belastningen stärker det bara misstanken om bristning i pec:en. Vila/underhåll rörligheten i första 1-2v. Börja sedan om från scratch med mycket(!) låga reps (25+). Därifrån stegrar du sakta, sakta under några månader. Var försiktig, en muskelbristning kommer sällan ensam;)
Ta det lugnt.
9 april, 2009 at 18:27 #447931Anonym anvandareMemberLarsa wrote:Har du ökat såpass snabbt med belastningen stärker det bara misstanken om bristning i pec:en. Vila/underhåll rörligheten i första 1-2v. Börja sedan om från scratch med mycket(!) låga reps (25+). Därifrån stegrar du sakta, sakta under några månader. Var försiktig, en muskelbristning kommer sällan ensam;)Ta det lugnt.
Tack så mycket!
Men man vill bygga så snabbt som möjligt och det har gått väldigt snabbt hittills faktiskt, men om jag nu ska ta det lugnare så kommer det inte att röra sig på ett tag, mycket trist15 april, 2009 at 18:20 #447932Anonym anvandareMemberFan jag börja bli rädd med alla skador hit o dit. Än så länge har jag fått axelinflamation och ont i armbåge vid bänkpress.
Men på hantlar har jag ökat rätt så bra från 18 till 34 kg vardera hantel på 3 månader.
Så jag hoppas fan inte på mer skador, är det nån som kan ha en aning varför jag får ont djupt i armbågen vid just bänkpress inte vid hantelpress?Hoppas d löser sig för dig Figgeh
20 april, 2009 at 12:11 #447933Anonym anvandareMemberBigSyke wrote:Fan jag börja bli rädd med alla skador hit o dit. Än så länge har jag fått axelinflamation och ont i armbåge vid bänkpress.Men på hantlar har jag ökat rätt så bra från 18 till 34 kg vardera hantel på 3 månader.
Så jag hoppas fan inte på mer skador, är det nån som kan ha en aning varför jag får ont djupt i armbågen vid just bänkpress inte vid hantelpress?Hoppas d löser sig för dig Figgeh
Jag har inte den blekaste ang ditt fall
För mig har jag väntat nu i 2 veckor utan träning, och kört på voltaren.
Tränade idag, provade öka som vanligt och kände smärta vid Cable cross over..
sket i den och får väl köra lugnt ett tag, riktigt trist och irriterande som attan :frust: -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.