- This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Jumsken
Har tränat nu i ca 2 år men aldrig kört mindre än 4reps tills nu. Körde knäböj för drygt en vecka sedan med pall bakom o brett mellan fötterna o med fötterna pekande snett utåt. Bra uppvärming med sakta ökande vikt. Till sist blev de tungt o vi börja köra en reppare. Tillslut kom jag till mitt Max o bommade, de två som var med hjälpte direkt upp med vikten men sen börja de kännas. Övre insidan låret, jumsken. Smärtan försvann efter några dagar men kom till känning lite sen när vi körde marklyft. De försvann dagen efter igen. Och de gick några dagar tills jag nu körde knäböj igen. Han värma upp, sen under första ”tyngre” lyfter kom de direkt så gav upp direkt. Känns nu lite 2 dagar efter jag går, o de känns mer när man lägger benet åt sidan o ”stretchar” lite. Va fan e detta? Vad ska jag göra för att inte få de igen? Tacksam för svar
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY