- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Kan man andvända rehband vid träning?
Hej!
jag undrar om rehband kan andvändas vid träning eller om det bara är i förebyggande syfte innan man tränar?
Rehband Core Line Knee
tänkte jag köpa och andvända när jag kör knäböj..
och rehband till armbågstöd när jag kör bänpress..
någon som har erfarenhet av dessa om dom är bra?
jag vill kunna träna utan att skada mig mer..
någon som vet? tänkte beställa dessa i så fall så fort som möjligt så jag kan börja med bänkpress och knäböj igen seriöst
Det är klart att du kan använda det för att få en ökad stabilitet.
Men du skriver att ”du vill kunna träna utan att skada dig”.
Den meningen tolkar jag som att du skadar dig ofta och då är det nog läge att
se över hur du tränar? Hur ofta? Hur är tekniken i övningarna osv. Att rehband skulle
hjälpa dig att undvika skador tror inte jag på, dock kan du säkert uppleva bättre stabilitet på tyngre vikter.
jag har fått muskelinflammationer i ledbandet vid armen när jag tränade på tyngre vikter för några år sen så jag fick vila från gymmet bra länge därför tänkte jag köpa rehband man har vid armväcket för att inte få tillbaka denna smärta.. körde lite bänk för typ 1 år sen och gick bra ibörjan när jag väl var tillbaka på vikterna jag höll på med innan inflammationen så började det göra ont igen på exakt samma ställe och känner även av det nu när jag kör exempelvis militärpress..
knäskydden från rehband vill jag ha för att våga köra knäböj för mitt högerben har gått ur led 2 ggr men var ett antal år sen men vågar fortfarande inte köra knäböj ordentligt..
sen ska jag även köpa skydd som ser ut som strumpor för mina hälsenor har börjat knaka och jag vill inte åka på hälseneinflammation..
detta var lite information om mina problem..
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY