Home › Forums › Skador och rehabilitering › Känner ni igen detta?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 februari, 2007 at 21:13 #73692Anonym anvandareMember6 februari, 2007 at 21:13 #584547Anonym anvandareMember
Hoppas tråden hamnat rätt..
Finns det några kunniga om kroppens alla funktioner?
Har en fråga om nån känner igen följande…Spelar innebandy en timme varje tisdag.
Är ett kompisgäng så blir ingen uppvärmning, hallen är liten så det blir ett rejält tempo direkut från början UTAN uppvärmning som sagt..Får då precis i början när man kört slut sig ett tag ont i bröstet.
Får ”blodsmak” i munnen men spottar inget blod..
Känns även kallt i halsen när man andas in..
Efteråt brukar jag få lite lätt hosta.Känner inte av detta under ett gympass..
Någon som känner igen detta?
Någon som vet vad det kan va/bero på?7 februari, 2007 at 09:44 #584548Anonym anvandareMemberLåter som dålig kondition. Gympass är inte alls så jobbigt som att springa omkring som en galning…
Jag fick så förut när jag sprang längre sträckor och hade väldigt dåligt kondis.
7 februari, 2007 at 10:55 #584549Anonym anvandareMemberja känner igen det gå långa streckor m korta springpass…mycket bra..
7 februari, 2007 at 10:55 #584550Anonym anvandareMemberefter ett halv år..så springer ja som en toke nu…
7 februari, 2007 at 13:50 #584551Anonym anvandareMemberrono wrote:Låter som dålig kondition. Gympass är inte alls så jobbigt som att springa omkring som en galning…Jag fick så förut när jag sprang längre sträckor och hade väldigt dåligt kondis.
Funderade också på det eftersom jag aldrig känt det under ett gympass..
Kanske lite uppvärmning skulle få bort det..?
7 februari, 2007 at 14:06 #584552Anonym anvandareMember#Sly# wrote:Funderade också på det eftersom jag aldrig känt det under ett gympass..Kanske lite uppvärmning skulle få bort det..?
Absolut värt att prova. Chocka kroppen är aldrig bra
7 februari, 2007 at 14:09 #584553Anonym anvandareMemberrono wrote:Absolut värt att prova. Chocka kroppen är aldrig braNej det äv väl inte det..
Jag var mest orolig över att det var något man borde kolla upp.. men är förhoppningsvis inte det..
9 februari, 2007 at 13:26 #584554Anonym anvandareMemberUppvärmning så borde de problemet lösa sig ganska omg.
9 februari, 2007 at 21:05 #584555Anonym anvandareMemberDet beror antingen på att hallen har en kall, torr luft. Eller det troligaste att du har kass kondition och/eller kör på direkt utan uppvärmning.
29 april, 2008 at 00:33 #584556Anonym anvandareMemberÄrligt talat är det ganska självklara tecken på dålig kondition.
Jag hade rejält dålig kondition ett tag. Sen började jag cykla smått och ökade långsamt takten. Sen tog jag det ett steg längre och började cykla nästan fyra mil per dag, 5 dagar i veckan… 2 mil i taget (Till och från skolan/praktik. På morgonen dit och efteråt hem igen) Jag fick resultat på en vecka ungefär. Utan kost-tillskott…Ett bra sätt att börja på är att skaffa en bra cykel och cykla lagom långa/korta sträckor tlx till träningen (om det ligger någorlunda nära) och sen fortsätta med det tills du inte blir särskilt uttröttad längre och då kan du ju tlx öka tempot lr öka sträckan du cyklar.
Du kan ju också cykla oftare, om du tkr om det…Men BE AWARE; Kör inte på hur hårt som helst direkt om du e ovan. Det verkar bra i början men efter ett par dagar så kmr det troligtvis göra ont i lederna som det gör för mig för just nu. Jag tror att det är pga att jag tagit ett långt uppehåll utan någon träning alls över vintern, och sen bara hoppat på cykeln och kört hårt som faen… …vilket inte var bra!!!
29 april, 2008 at 08:28 #584557Anonym anvandareMemberZe3g wrote:Ärligt talat är det ganska självklara tecken på dålig kondition.
Jag hade rejält dålig kondition ett tag. Sen började jag cykla smått och ökade långsamt takten. Sen tog jag det ett steg längre och började cykla nästan fyra mil per dag, 5 dagar i veckan… 2 mil i taget (Till och från skolan/praktik. På morgonen dit och efteråt hem igen) Jag fick resultat på en vecka ungefär. Utan kost-tillskott…Ett bra sätt att börja på är att skaffa en bra cykel och cykla lagom långa/korta sträckor tlx till träningen (om det ligger någorlunda nära) och sen fortsätta med det tills du inte blir särskilt uttröttad längre och då kan du ju tlx öka tempot lr öka sträckan du cyklar.
Du kan ju också cykla oftare, om du tkr om det…Men BE AWARE; Kör inte på hur hårt som helst direkt om du e ovan. Det verkar bra i början men efter ett par dagar så kmr det troligtvis göra ont i lederna som det gör för mig för just nu. Jag tror att det är pga att jag tagit ett långt uppehåll utan någon träning alls över vintern, och sen bara hoppat på cykeln och kört hårt som faen… …vilket inte var bra!!!
Kom ihåg att stretcha!!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.